The Foodvillage wordt digitale traiteur-aan-huis

De meeste Belgen zijn ondertussen bekend met het fenomeen kookbox. Je bestelt een gerecht voor je gezin en krijgt het recept met de verse ingrediënten aan huis geleverd. The Foodvillage gaat nog een stap verder. Het gerecht wordt vers bereid door deze traiteur-aan-huis en in speciale bewaardozen geleverd. Alleen nog even opwarmen en je hebt een verse maaltijd voor je gezin.

Sandro van het Groenewoud verdiende zijn sporen in het bedrijfsleven. Hij bekleedde diverse managementfuncties bij grote autobedrijven. Na een jarenlange carrière in het bedrijfsleven, besloot deze bourgondische levensgenieter nog een laatste carrièreswitch te maken. Hij werd zaakvoerder van The Foodvillage, een traiteurszaak met viswinkel. In Hever nabij Mechelen verwent hij particuliere klanten en bedrijven door verse, producten te bereiden in originele gerechten.

Als ondernemer speelt hij graag in op trends. The Foodvillage start met een nieuwe dienstverlening en gaat bereide maaltijden thuis of op het werk laten leveren. De maaltijden zijn dagvers samengesteld met seizoensingrediënten, zonder kleurstoffen of bewaarmiddelen. De gerechten worden luchtdicht verpakt in handige CPET-doosjes, die zowel in de oven als in de microgolf opgewarmd kunnen worden. De gerechten worden in koelboxen bij de eindgebruiker geleverd. Deze koelboxen zijn uitgerust met een controlesysteem om de temperatuur tot aan de levering te bewaken.

“De reden dat wij met deze service starten is dat er behoefte is aan onderscheidend vermogen tegenover grote winkelketens, zowel kwalitatief als naar gebruiksgemak,” aldus Sandro. “Daar komt bij dat het comfort en gebruiksgemak dat wij bieden zeker in de lijn ligt van het verwachtingspatroon van de consument.”

Sandro gaat hiervoor o.a. een samenwerking aan met bringme.com. Het bedrijf is gespecialiseerd in het installeren van lockers in bedrijven en maakt het mogelijk voor personeel om makkelijk online bestellingen te plaatsen, te ontvangen en te retourneren.

“Verse voeding in e-commerce is een groeiend fenomeen. De Belgen kunnen online eten bestellen bij fastfood restaurants via takeaway.com, bij hobbykoks via initiatieven als Flavr en wie zelf wil koken kan kiezen voor gespecialiseerde bedrijven als Foodbag, Smarmat en Hello Fresh. Ook grote winkelketens als Carrefour en Delhaize startten met hun eigen kookbox,” beaamt Philip Peeters, adviseur Retail & Foodservices bij VLAM.

“Sandro werkt onderscheidend door het gebruiksgemak te verhogen en zich te specialiseren in gezonde kwalitatieve maaltijden. Drukbezette mensen met kinderen kunnen een lekkere evenwichtige maaltijd bestellen zonder dat ze hoeven te koken. De combinatie van tijd besparen en gezonde evenwichtige voeding is alvast een geslaagde combinatie,” aldus de marketingexpert.

The Foodvillage start met een online campagne op Facebook en via promotie op zijn website om de nieuwe dienstverlening bekend te maken. Leveringen kunnen gegarandeerd worden in heel de Benelux. www.foodvillage.be