IHG® Hotels & Resorts zal zijn onderscheidende premium voco-merk in Jordanië debuteren na ondertekening met Abdali Boulevard Company – dochteronderneming van The Abdali Group – om voco Abdali Amman te lanceren. Het hotel is een verbouwingshotel en wordt momenteel geëxploiteerd als The Abdali Boulevard Hotel, en zal naar verwachting in december 2025 worden omgedoopt tot een voco-eigendom, waardoor 392-keys worden toegevoegd aan de portefeuille van IHG in Jordanië.
voco Abdali Amman zal worden gevestigd aan The Abdali Boulevard, de eerste luxe uitgaansweg, met 12 gebouwen verdeeld over drie blokken. Het hotel zal deel uitmaken van The Abdali, een vastgoedontwikkelingsproject voor gemengd gebruik dat een modern model belichaamt dat ideaal is voor investeringen, zaken, wonen, wellness, winkelen en entertainment, en zich richt op diverse segmenten. De site beschikt over het Abdali-ziekenhuis, het Abdali-winkelcentrum, verschillende horecagelegenheden, woonappartementen en meer dan 500 gespecialiseerde bedrijven met activiteiten in meer dan 27 sectoren. Met meer dan 85 restaurants en een veelheid aan modewinkels biedt The Abdali een levendige mix van zaken, vrije tijd en entertainment die in 2023 meer dan 21 miljoen bezoekers had getrokken.
voco werd gelanceerd in 2018 en heeft snel aan populariteit gewonnen als een van IHG’s snelst groeiende merken wereldwijd. Met zijn unieke propositie om de informaliteit en charme van een individueel hotel te combineren met de kwaliteit en geruststelling van een vertrouwd wereldwijd merk, spreekt voco zowel vakantiegangers als zakenreizigers aan. Het merk heeft al zijn sporen verdiend in het Midden-Oosten met openingen in de VAE, Saoedi-Arabië en Libanon. Met een ontwerp en operationeel kader dat bevorderlijk is voor conversie, stelt het merk eigenaren in staat om hun eigen unieke visie voor elk pand uit te voeren, zodat de erfenis en historische connecties met de omliggende gemeenschap sterk blijven.
voco Abdali Amman zal beschikken over meerdere diverse eetgelegenheden, vergaderlocaties, een fitnesscentrum en openluchtrecreatieruimtes. Trouw aan het merk voco kunnen gasten een warm welkom, eenvoudig inchecken, een attent welkomstgeschenk, levendige sociale ruimtes en comfortabele kamers verwachten.
IHG® exploiteert momenteel 129 hotels van negen merken in het Midden-Oosten, waaronder Six Senses, InterContinental Hotels and Resorts®, Crowne Plaza®, voco, Holiday Inn Resort® en Holiday Inn Express®, en een sterke pijplijn van 84 hotels die in de komende 3-5 jaar zullen worden geopend.