9 nieuwe drankjes voor de lente

 

Coca-Cola speelt in op groeiende markt van caloriearme dranken met verfijnde smaken. Met negen nieuwkomers in zijn assortiment brengt Coca-Cola deze lente verfrissing op maat. De nieuwe dranken hebben elk hun eigenheid, maar zetten stuk voor stuk in op suikerreductie én delen een voorliefde voor verrassende smaken. Zo maakt bijvoorbeeld komkommer zijn intrede in de wereld van frisdranken en gearomatiseerd water. Alle nieuwe dranken werden ontwikkeld in het Belgische R&D-centrum in Anderlecht, dat onderzoek en ontwikkeling doet voor meer dan 120 landen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

Celine Van den Rijn, marketingdirecteur Coca-Cola Services: “Met deze innovaties komen we weer een stapje dichter bij onze doelstelling om de hoeveelheid suiker in onze frisdranken met 10% te verminderen tussen 2015 en 2020. In België is intussen al 48% van ons totale verkoopvolume suikervrij en dus zonder calorieën. We willen de Belg keuze bieden: in type product maar ook in steeds kleinere verpakkingen om hem te helpen zijn inname van suiker via frisdrank te beperken.”

FÏNLEY, nieuwe eigenzinnige smaken én premium mixers

Met Citrus-Granaatappel en Ananas-Komkommer-Munt brengt FÏNLEY een trendy vervolg op zijn lijn frisdranken voor volwassenen. Vandaag kennen 7 op de 10 Belgen FÏNLEY, dat in 2014 werd gelanceerd en de afgelopen jaren de markt van de volwassen frisdranken heeft vormgegeven.

Met de nieuwe smaken bouwt het merk verder op de bewezen succesformule: een mix aan natuurlijke verfijnde aroma’s die het midden houden tussen zoet en bitter, caloriearm (≤ 20 kcal per 100 ml), enkel gezoet met suiker en zoetstoffen van natuurlijke oorsprong (met stevia-extracten) en zonder bewaarmiddelen. De verpakkingen kregen een nieuwe gesofisticeerde & natuurlijke look.

Daarnaast speelt FÏNLEY in op de populariteit van mixing met een eigen assortiment premium mixers. Naast twee populaire en toegankelijke varianten, Tonic Water en Ginger Ale, zijn er ook twee eigenzinnigere smaken: Sea Salt Lemon en Muscovado Twist. Perfect om te mixen met verschillende soorten alcohol of in een mocktail.

Fanta zero sugar Strawberry Kiwi

Fans van de fruitige Fanta-smaken krijgen er een stukje fun bij met de nieuwe Fanta zero sugar Strawberry Kiwi. Deze suikervrije variant combineert de zoete smaak van aardbeien met de frisheid van kiwi. Een perfecte dorstlesser voor zomerse dagen!

De nieuwe smaak bewijst opnieuw het innovatieve karakter van het merk. Fanta zero sugar Strawberry Kiwi wordt gelanceerd in de gekende bolvormige petflesjes van 250 ml. Ook de bestaande Fanta Exotic wordt voortaan uitgebracht in deze verpakking.

Sprite no sugar Cucumber

Midden mei voegt Sprite een smaak toe aan zijn portfolio: Sprite no sugar Cucumber, in elegante blikjes van 250 ml. Het komkommerextract geeft de natuurlijke smaken van citroen en limoen extra karakter. Naast de nieuwe smaak is Sprite voortaan ook beschikbaar in een nieuwe verpakkingsgrootte: het miniblikje van 150 ml. De nieuwe look voor het hele Sprite-assortiment zet de natuurlijke citroen- en limoenaroma’s nog meer in de verf. Ook de bestaande variant Sprite no sugar Cranberry is straks verkrijgbaar in de hoge blikjes van 250 ml.

Chaudfontaine Fusion watermeloen-komkommer

De duosmaak watermeloen-komkommer is de nieuwkomer in de Chaudfontaine Fusion-familie, het licht bruisende mineraalwater met natuurlijke fruitaroma’s. Chaudfontaine Fusion reikt zo nog meer variatie aan in het calorievrije segment.

Na de lancering van de citroensmaak en de duosmaken pompelmoes-cranberry, framboos-limoen en limoen-munt kiest het merk opnieuw voor een innovatieve smaak: krachtig, verfrissend én met een echte lentetoets. In België blijft gearomatiseerd water trouwens aan populariteit winnen. Vorig jaar nog groeide de categorie met 46%.

Chaudfontaine Fusion voegt enkel natuurlijke aroma’s toe aan het mineraalwater dat ontspringt uit de thermale bron bij het dorp Chaudfontaine aan de voet van de Belgische Ardennen. Een geologische schat, waarbij het water 60 jaar ondergronds reist tot een diepte van 1.600 meter en natuurlijk gefilterd wordt door verschillende aardlagen.

Meer informatie: www.cocacolabelgium.be

 

 

 

Reacties zijn gesloten