Interbrand heeft Smirnoff en Johnnie Walker genoteerd in zijn ‘Best Global Brands’, een lijst van de 100 waardevolste merken van 2017.
Het rapport is al aan zijn 18de editie toe en het thema dit jaar is ‘groei in een veranderende wereld’. De ranking is gebaseerd op drie belangrijke aspecten die bijdragen aan de cumulatieve waarde van een merk:
• De financiële prestaties van de producten en diensten van het merk
• De invloed die het merk heeft op de keuze van de consument
• De kracht van het merk om een premiumprijs te hanteren of inkomsten voor het bedrijf te genereren
An Martel, Commercial Director Benelux Off-Trade van Diageo, zegt: “Wij zijn trots op de erfenis, het vakmanschap en de geschiedenis van Johnnie Walker en Smirnoff. Het gaat om twee internationale merken die verkocht worden in meer dan 180 landen. We vinden het fantastisch dat we de kans krijgen om te blijven vernieuwen en zo onze consumenten in België een ruime keuze kunnen bieden, zoals met de Blender’s Batch limited edition van Johnnie Walker.”
“We bevinden ons in een bijzonder spannende periode van verandering – zowel op maatschappelijk als op technologisch en industrieel gebied – die een impact heeft op elk aspect van de handel en het leven in het algemeen”, legt Jez Frampton, Global Chief Executive Officer van Interbrand, uit. “In een wereld die constant in beweging is, vormt groei een steeds grotere uitdaging. En precies daarom hebben bedrijven meer dan ooit sterke merken nodig. Met de lijst van Best Global Brands onderstrepen we dat merken het groeiplatform bij uitstek vormen.”