Wodka is een veelbelovende markt, in de Belgische retail blijft de waarde van wodka op lange termijn groeien met zowat 4.2%. Een positieve evolutie die door tweefacetten wordt ondersteund. Enerzijds is er de snelle groei van het merk Smirnoff, nog steeds de wodka nummer 1 in België met een marktaandeel (waarde) van 24% en groeiend op lange termijn. Anderzijds is er de opleving van premium wodka’s en gearomatiseerde wodka’s. De consumenten zijn er verzot op om zich onder vrienden een vorm van betaalbare luxe te permitteren.
Gezien die gunstige context wil Diageo een extra bijdrage leveren om het segment verder uit te bouwen en stijlvol innoveren. Diageo lanceerde zijn nieuwste pareltje op basis van het emblematische merk Smirnoff: ‘Smirnoff Gold’.
Smirnoff Gold biedt zijn Belgische consumenten een unieke ervaring aan de hand van een natuurlijk aroma van kaneel en een prachtige visuele ervaring met 23 karaat goudlovertjes die in de drank zweven (2.68mg/l). Het alcoholpercentage van de Smirnoff Gold bedraagt 37.5% met een aanbevolen verkoopprijs in de retail van €18.49. Smirnoff Gold kan puur gedronken worden of gemixt met appelsap, 7UP en een paar druppels limoen, steeds op ijs. Puur genot!
Smirnoff Gold wordt de komende maanden zonder meer één van de toppers onder de sterke dranken. De gouden sierblaadjes in de drank zien er geweldig uit en de verrukkelijke smaak met kruidige kaneeltoetsen is helemaal afgestemd op feestelijke gelegenheden maar ook op meer intieme momenten. De grootschalige lancering moet Smirnoff Gold een prominente plaats bezorgen in de grote clubs en bars in België.
Smirnoff Gold is een gouden drank die niet alleen een sterk potentieel bezit om de thuismarkt en thuisconsumptie te veroveren, maar die vooral in het uitgangsleven een rijkelijk en eerder luxe imago kan uitstralen dankzij de goudlovertjes.