Radisson hotel group presenteert business update op IHF2021

Tijdens het International Hospitality Investment Forum (IHIF) presenteerde Federico J. González, CEO van Radisson Hotel Group, een uitgebreide update over het sterke groeiplan van de groep, gebaseerd op de voortdurende investering van €250 miljoen in activa, merken en systemen, en het ambitieuze ontwikkelingsplan in EMEA, APAC en China. Het bedrijf deelde ook de laatste ontwikkelingssuccessen mee van meer dan 250 hotels die sinds het begin van de pandemie zijn getekend.

Tijdens de COVID-19 pandemie is Radisson Hotel Group (RHG), met de steun van haar aandeelhouders Jin Jiang en Sino-Ceef, toegewijd gebleven aan haar vijfjarig transformatieplan met een gerichte investering van €250 miljoen in activa, superieur inkomstenbeheer, en IT-systemen, die het mogelijk maken om best-in-class GOP te leveren.

De kracht van RHG’s strategisch transformatie- en ontwikkelingsplan heeft ervoor gezorgd dat de Groep klaar is voor de opleving en heeft geleid tot een opmerkelijke groei met 250 ondertekende contracten wereldwijd. In EMEA kondigde RHG meer dan 100 hotels aan in belangrijke markten zoals het VK, Italië, de DACH regio, Noord Afrika en Saudi Arabië. Vandaag de dag telt Radisson Hotel Group wereldwijd meer dan 1.600 hotels in 120 landen.

Sinds de lancering van de nieuwe merkarchitectuur in 2018 is het Radisson Collection portfolio van iconische hotels gegroeid naar meer dan 40 eigenschappen in Parijs, Londen, Milaan, Venetië, Sevilla, Casablanca, Moskou, Bodrum, en Shanghai. Radisson Collection komt later dit jaar ook naar Berlijn na een uitgebreide transformatie van het beroemde Radisson Blu Hotel. Radisson Blu verstevigde haar positie als het grootste upper-upscale merk in Europa en telt een totale wereldwijde portfolio van meer dan 410 hotels. Het Radisson merk breidde aanzienlijk uit met 35 ondertekeningen die de totale voetafdruk van het merk van 290 hotels, en Radisson RED groeide naar 66 hotels wereldwijd. Het nieuwste op conversie gerichte merk van de Groep, Radisson Individuals, heeft zijn wereldwijde aanwezigheid snel uitgebreid tot 20 hotels wereldwijd. RHG heeft ook haar positie verder versterkt in de Resort en Serviced Apartments sectoren waar de Groep streeft naar een verdubbeling van haar portfolio in de komende 5 jaar.

Na de succesvolle lancering van Hybrid Rooms en Hybrid Meetings, kondigde het bedrijf ook nieuwe initiatieven aan zoals Convertible Rooms, een concept dat eigenaars de mogelijkheid biedt om flexibiliteit in hun activa te integreren en in te spelen op het meest relevante ruimtegebruik in elke markt op elk moment.

Met het oog op de toekomst heeft Radisson Hotel Group een ambitieuze groeistrategie die erop gericht is tegen 2025 115.000 kamers op de markt te hebben in EMEA. In APAC voert de groep een exponentieel groeiplan uit, geleid door expansie in China, waar het portfolio zal groeien tot 1.000 hotels in gebruik en in ontwikkeling in de komende vijf jaar, samen met Jing Jiang.

Federico J. González, CEO, zei: “We blijven voorzichtig optimistisch over een volledig herstel in 2022, nu overheden beslissen over manieren om reizen duurzaam te heropenen. De diepgaande bedrijfstransformatie die we voor de pandemie zijn begonnen met ons vijfjarenplan, maakt ons klaar voor de opleving nu we blijven inspelen op nieuwe vragen in de markt en aanzienlijk blijven groeien in APAC en EMEA.”

Elie Younes, Chief Development Officer, zei: “Sinds het begin van 2021 hebben we meer dan 45 nieuwe hotels met 7.000 kamers getekend in heel EMEA, waar Radisson Blu een decennium viert als het grootste upper upscale merk. Onze voortdurende expansie toont de relevantie van onze merken en het vertrouwen van onze eigenaren. In Azië-Pacific vergemakkelijkt de sterke steun van onze eigenaars, Jin Jiang en Sino-Ceef, de versnelling van ons groeitraject, vooral in China.”