De Riebedebie-game

Primeur in de Vlaamse toerismesector

 

Het toerisme in Vlaanderen pakt uit met primeur op vlak van communicatie in de toerismesector. Na een hele reeks gedrukte brochures en digitale media, zoals websites, nieuwsbrieven en sociale media, is er nu een innovatieve game om mensen te informeren en inspireren. Het is de eerste keer dat de toeristische sector deze gloednieuwe formule inzet.

Met de Riebedebie-game beleef je een daguitstap met je hele gezin in de woonkamer. Zo leer je al spelend bij en krijg je inspiratietips voor je volgende daguitstap. Jan Van Looveren neemt de ‘gamers’ van dit leuke spel mee op een rondreis door heel Vlaanderen. Aan de hand van zijn verhaal, gekoppeld aan 5 leuke opdrachten, ontdekken spelers het aanbod van bijna 1.000 attracties en musea in Vlaanderen en Brussel.

En dat is nog niet alles. Wie het spel speelt maakt elke week kans op gratis tickets voor de leukste daguitstappen. Op het einde van de zomer is er zelfs een grote winactie. Iedereen die het spel minstens een keer speelde maakt kans op een vip-pas om met 2 personen de hele zomer lang ca. 300 attracties en musea uit het hele land gratis te ontdekken

Het spel is een samenwerking tussen de sectororganisatie Koepel van Attracties & Musea en Pretence Games, een start-up van een ondernemende tv-producer en een docent lerarenopleiding