10 bekende Vlamingen ontdekken de MasterChef in zichzelf met Carrefour-producten
Vanaf 4 september nemen tien bekende Vlamingen deel aan een gloednieuwe editie van het reality-kookformat MasterChef op Play4: Celebrity MasterChef Vlaanderen. De zoektocht naar de beste amateurkoks wordt geleid door drie gerenommeerde chefs, en mee mogelijk gemaakt door supermarktketen Carrefour, de exclusieve retailpartner van het programma.
10 bekende amateurkoks strijden om de titel
Linde Merckpoel, Sarah Puttemans, Wim Willaert, William Boeva, Lynn Van den Broeck, Bent Van Looy, Cath Luyten, Charlie Dewulf, Hakim Chatar en Boris Devis laten zich dit najaar van een volledig andere kant zien: ze koken de sterren van de hemel tijdens Celebrity MasterChef Vlaanderen op Play4. Daarbij gooien ze alle wapens in de strijd om de jury – sterrenchefs van restaurants The Jane, Boury en Bistrot du Nord – te overtuigen van hun kookkunsten.
Carrefour is de retailpartner van Celebrity MasterChef
Elk heerlijk gerecht begint met hoogwaardige, smaakvolle ingrediënten. Die herkennen de strenge maar rechtvaardige juryleden van Celebrity MasterChef maar al te goed. Om hen in te palmen zullen de deelnemers koken met kwaliteitsproducten waarvan liefst 85% van het merk Carrefour zijn. De supermarktketen is namelijk de retailpartner van Play4 voor dit programma en zal er aanwezig zijn met een Carrefour pop-upstore. De kandidaten nemen er hun winkelmandje met Carrefour-logo mee naartoe om hun producten te kiezen. In sommige proeven zullen de kandidaten iets doen rond één specifiek product van Carrefour of krijgen ze een mystery box met 10 verschillende ingrediënten en moeten ze met minimaal 5 ingrediënten aan de slag om een lekker gerecht op tafel te toveren. Van verse vis, over fruit en groenten tot kruiden: met de ingrediënten van Carrefour kunnen de bekende Vlamingen hun wildste keukenfantasieën waarmaken en de moeilijkste recepten doen slagen.
De onmiskenbare kwaliteit van het merk Carrefour
Dat het huismerk van Carrefour garant staat voor kwaliteit, weet ook de consument, want die koos het als “Gekozen Merk van het Jaar”. Dat blijkt uit onderzoek van de onafhankelijke organisatie Nielsen. De producten van Carrefour voldoen namelijk aan strenge specificaties die verder gaan dan de wettelijke vereisten voor productsamenstelling, oorsprong van de ingrediënten en voedingskwaliteit. Ze worden getest door panels van deskundigen en consumenten. Meer dan 200 Carrefour-producten worden gevalideerd door meesterkoks in België en dragen met trots het Mastercook-logo, een garantie voor een betere smaakkwaliteit.
Carrefour zet de exclusieve samenwerking met het Play4-programma op verschillende manieren in de kijker. Zo verschijnt in het najaar een interview met één van de chefs in het Carrefour Food Magazine. De samenwerking wordt via affiches en receptideeën aangekondigd in de Carrefour-winkels.