analyseren de Belgische eet- en sportgewoonten
In het kader van haar partnerschap met het BOIC (Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité) en het BPC (Belgisch Paralympisch Comité), peilde Delhaize naar het belang dat de Belgische bevolking hecht aan evenwichtige voeding en sport. De resultaten bevestigen de prioriteiten van Delhaize. “Beter leven begint bij beter eten, voor iedereen” is het motto van Delhaize. Maar “goed leven” betekent ook sportief bezig zijn, en Delhaize is er trots op om sport opnieuw in de kijker te zetten via haar partnerschap met het BOIC en het BPC.
Belgen en hun levensstijl in cijfers
Volgens de resultaten van een enquête uitgevoerd door Delhaize en Profacts in maart 2024, gelooft de overweldigende meerderheid van de Belgen (82%) dat gezonde voeding cruciaal is voor hun algemene welzijn. Daarbovenop is 76% van de respondenten er ook van overtuigd dat voeding een cruciale rol kan spelen bij het voorkomen van bepaalde ziektes.
Het onderzoek bevestigt verder ook dat een gezonde levensstijl niet enkel gezien wordt in het licht van eetgewoonten. Lichaamsbeweging wordt door 74% van de Belgen ook gezien als een belangrijke factor voor een goede gezondheid, terwijl 79% gelooft dat het beschermend kan werken tegen bepaalde ziektes. Voor 72% van de deelnemers is er bovendien een nauw verband tussen voeding en lichaamsbeweging, wat het belang van een evenwichtige levensstijl benadrukt.
Als het gaat om sportieve doelstellingen, gelooft 68% van de Belgen dat voeding een essentiële rol speelt bij het bereiken ervan. Deze resultaten bewijzen dat er een groeiend bewustzijn heerst van het belang van voeding en lichaamsbeweging bij het nastreven van een evenwichtige levensstijl. Bovendien gelooft meer dan de helft van de Belgen (53%) dat het essentieel is voor bedrijven zoals Delhaize om gezondheids- en welzijnsinitiatieven te promoten. Deze groeiende vraag naar een engagement voor gezondheid weerspiegelt de veranderende verwachtingen van de consument.
Gouden historisch partnerschap
Deze resultaten benadrukken de noodzaak om te blijven investeren in initiatieven om gezondheid en welzijn in de Belgische samenleving te bevorderen. Delhaize is vastbesloten om daarin een actieve rol te spelen. Als belangrijke Belgische voedingsretailer engageert Delhaize zich om evenwichtige keuzes te blijven promoten, veel opties rond voeding aan te bieden en initiatieven te ondersteunen om alle Belgen in de richting van een actieve en gezonde levensstijl te sturen.
Als trotse partner van het Belgisch Interfederaal Olympisch Comité (sinds 1995) en van het Belgisch Paralympisch Comité (sinds 2011), is Delhaize verheugd om haar samenwerking met het Comité en de atleten van Team Belgium en het Paralympic Team Belgium tijdens dit Olympische jaar 2024 te versterken. Deze steun helpt om de voorbereiding en deelname van Belgische atleten aan verschillende wedstrijden te financieren. – “Onze gedeelde passie voor evenwichtige voeding, lichaamsbeweging en een actieve levensstijl vormt de basis voor een beter leven voor iedereen. Bij Delhaize zijn we ervan overtuigd dat evenwichtige voeding essentieel is voor optimale mentale en fysieke prestaties. Dit is niet alleen van vitaal belang voor de atleten van Team Belgium, maar voor iedereen. Door de atleten van Team Belgium te steunen, dragen we bij tot hun succes en inspireren we onze klanten om bewuste keuzes te maken voor een goede levensstijl”, vertelt Alexandros Boussis, Senior Vice President Commerce and Marketing bij Delhaize.
Jean-Michel Saive, Voorzitter van het BOIC, vertelt: “Dankzij de jarenlange steun van Delhaize kunnen we onze missie om de atleten in de best mogelijke omstandigheden richting de Spelen te begeleiden, optimaal vervullen. Dat streven naar excellentie, zowel binnen Team Belgium als Paralympic Team Belgium, is een belangrijke gemeenschappelijke waarde.”
CEO van het BOIC Cédric Van Branteghem vult aan: “Uiteraard is er ook het bredere verhaal: zo vinden Delhaize en het BOIC elkaar perfect in het streven naar een gezonde en sportieve samenwerking. Dankzij de topprestaties van onze Olympiërs willen we iedereen inspireren, om gezond te leven en regelmatig aan sport te doen. Net als Delhaize en het BOIC is dat een winnende combinatie. Ik wil Delhaize dan ook uitdrukkelijk bedanken voor de trouwe steun aan Team Belgium en zijn atleten.”
Dit jaar wordt het partnerschap verder in de schijnwerpers gezet met de campagne “Gezond eten is goud waard”, en die omvat: Promoties voor de loopwedstrijden van Luik, de 10 Miles van Antwerpen, de 20 km van Brussel, waar Delhaize tickets weggeeft voor de Olympische Spelen en een evenwichtig voedingspatroon – stimuleert. – “Gouden” verkoopcampagnes waarbij klanten tickets voor de Olympische Spelen kunnen winnen – Lancering van nieuwe producten, geselecteerd door atleten – Aanwezigheid ter plaatse in Parijs (Belgium House) en ook in Middelkerke van 26 juli tot 11 augustus om de atleten toe te juichen samen met alle Belgen
Bezoekers op de sociale netwerkkannalen van Delhaize kunnen het avontuur van de Belgische atleten tot aan de Olympische Spelen volgen via persoonlijke verhalen. Atleten vertellen er over hun favoriete recepten en hoe ook zij “beter eten” en “meer bewegen” in hun leven integreren.
Meer dan 1.000 gouden tickets voor Parijs te winnen!
Ter gelegenheid van de Olympische Spelen 2024 in Parijs biedt Delhaize haar klanten een uitzonderlijke kans om sportiviteit en gezond eten te vieren. SuperPlus-klanten krijgen bij aankoop van meer dan €35 per winkelbezoek een persoonlijke code waarmee ze hun kans kunnen wagen om tickets voor de Olympische Spelen te winnen.
De aangeboden tickets focussen op onze belangrijkste nationale sporten zoals wielrennen, atletiek en hockey. Honderd duo’s maken zelfs kans op een VIP-pakket met tickets voor het Belgium House in Parijs. Een unieke kans voor klanten om het spektakel van de Olympische Spelen 2024 in Parijs live mee te maken en ons nationale team te steunen.