Fritz-kola super zero

geen suiker, wel extra intense colasmaak

 

Fritz-kola, het Duitse frisdrankenmerk, bestormt nu ook het suikervrije segment met fritz-kola super zero. Daarnaast kreeg hun originele logo een frisse make-over, maar wel nog steeds in het vertrouwde en duurzame glazen flesje.

Niet het zoveelste massaproduct, maar een kola die niet te zoet is en een flinke hoeveelheid cafeïne bevat om langer wakker te blijven tijdens nachtjes uit. Daarmee groeide het Duitse indiemerk fritz-kola uit van underdog tot pionier in de frisdrankenindustrie. Al decennialang zorgen de original kola en de light kola voor een verfrissende cafeïne boost. Dat gamma werd recent ook uitgebreid met de fritz-kola super zero. Het verschil? Geen suiker, wel een extra intense smaakbeleving.

Om te zorgen dat de nieuwe fritz-kola super zero de smaakpapillen volledig overtuigt zonder suiker, speelde de krachtige kola-smaak nog een belangrijkere rol in de productontwikkeling. Een extra portie cafeïne uit het natuurlijke kolanoot extract zorgt voor een smaakvol suikervrij alternatief. En net als alle andere fritz-varianten: volledig vegan.

Message in a bottle

Tijdens Mei Plasticvrij wordt iedereen aangespoord om zo min mogelijk plastic verpakking te gebruiken. Ook wanneer de zon eindelijk komt piepen en we sneller grijpen naar een fris drankje. Bij fritz-kola is deze boodschap al vanaf de oprichting onderdeel van hun missie. Want naast het ontwikkelen van nieuwe producten, willen ze ook systematische verandering brengen in de drankenindustrie. Daarom kozen ze vanaf het begin bewust voor het gebruik van glazen flesjes en geen blikjes. Die glazen flesjes breng je na gebruik terug bij een van de inzamelpunten, waarna je statiegeld ontvangt. Dat is en blijft de beste garantie om te vermijden dat mensen de lege flesjes weggooien op straat of in de natuur, want iets dat waarde heeft, gooit men doorgaans niet weg.

Zelfde kola, nieuw jasje

De glazen flesjes van het gehele fritz-kola gamma kregen na 20 jaar een welverdiende facelift. En dat mag best letterlijk genomen. De iconische gezichten van oprichters Mirco en Lorenz, die al sinds de oprichting op de flesjes pronken, kregen een update door het Britse design agency Robot Food en brand illustrator Chris Mitchell. Met een opgefrist logo en speelse kleuren brengen ze een ode aan fritz-kola’s founding story. Hun missie daarentegen blijft ongewijzigd: Europa verder veroveren.