Radisson Hotel Group overschrijdt de 210 hotelaankopen en -openingen in 2025 door de versnelt de wereldwijde groei
Voortbouwend op een recordjaar 2024 heeft Radisson Hotel Group haar momentum in 2025 vastgehouden en de groei in EMEA en APAC versneld, terwijl ze trouw blijft aan haar verantwoordelijke bedrijfsdoelstellingen. Met meer dan 210 hotelaankopen en -openingen dit jaar, zet de Group haar transformatie gestaag voort om een van ‘s werelds meest vooraanstaande hotelbedrijven te worden, verankerd in een portfolio dat is ontworpen voor de reizigers van vandaag en de prioriteiten van morgen.
In EMEA verstevigt Radisson Blu zijn positie als Europa’s toonaangevende upper-upscale merk met baanbrekende contracten en openingen in Frankrijk, Duitsland, Turkije en Montenegro. Een van de hoogtepunten is The Medlock in het Etihad Stadium van Manchester City, een innovatieve samenwerking die een nieuwe definitie geeft aan wat een stadionhotel kan zijn. Later dit jaar verwelkomt Radisson Blu CDG Airport Terminal Hotel in Parijs reizigers in een van de drukste gateways van Europa.
Frankrijk heeft bewezen een belangrijke groeimarkt te zijn binnen de portfolio van de Groep, met het luxe lifestylemerk Radisson Collection als koploper. Dit jaar vond de langverwachte opening plaats van Cour des Loges Lyon, A Radisson Collection Hotel, en de ondertekening van het historische Banke Opera Paris, A Radisson Collection Hotel, dat in 2026 zijn deuren opent. Het merk markeerde bovendien zijn komst naar Hongarije met Radisson Collection Hotel, Basilica Budapest, een hotel dat historische grandeur perfect combineert met hedendaagse luxe, en heropende het Radisson Collection Hotel in Berlijn op spectaculaire wijze. Deze mijlpalen versterken de rol van Radisson Collection als hét visitekaartje van de Group voor design, erfgoed en moderne gastvrijheid.
De gedurfde persoonlijkheid van Radisson RED wint wereldwijd aan populariteit, met nieuwe hotels die zijn getekend en geopend in het Verenigd Koninkrijk, Roemenië, India, de VAE en Thailand. Het merk bereikte een mijlpaal met de opening van Radisson RED Oslo City Centre, een Verified Net Zero Hotel, het tweede Verified Net Zero hotel van de Group, waarmee het zijn leiderschap in duurzame gastvrijheid onderstreept. In Londen zal een samenwerking met PPHE Hotel Group de debuut van het merk in het hart van de stad betekenen, op enkele minuten van Liverpool Street Station. De samenwerking introduceerde ook een opvallend design-georiënteerd monument in Rome: het art’otel Rome Piazza Sallustio.
Radisson Individuals is steeds succesvoller geworden en biedt cruciale flexibiliteit aan stakeholders van de Groep. Sinds de lancering in 2020 telt het merk meer dan 100 hotels in exploitatie en ontwikkeling. Alleen al dit jaar breidde het merk zijn aanwezigheid uit in Frankrijk, Portugal, Duitsland, Malta en Kazachstan, met nieuwe contracten in het Verenigd Koninkrijk, Polen, Spanje, Griekenland, Kirgizië, Turkije, India en de Filipijnen. Onlangs is de nadruk van het merk op het versterken van de positie van eigenaren en het vergroten van de keuzevrijheid van gasten versterkt met de introductie van drie interessante merksegmenten: Premier, Boutique en Retreats.
Ook het merk Radisson blijft evolueren met een mix van mijlpalen op het gebied van duurzaamheid en marktprimeurs. Radisson Hotel Manchester City Centre, een geverifieerd netto-nulhotel, werd geopend als het eerste geverifieerd netto-nulhotel van de Groep, terwijl het merk nieuwe markten betrad, zoals de Democratische Republiek Congo, Armenië en Medina, Saoedi-Arabië. In het Verenigd Koninkrijk zal Radisson een baanbrekend volledig elektrisch stadion ontwikkelen voor Oxford United Football Club, waarmee een nieuwe maatstaf wordt gezet voor toekomstbestendige horeca. De groei in de regio APAC is eveneens dynamisch geweest, met de opening van 13 nieuwe Radisson-hotels in India, Indonesië, Thailand en Vietnam.
Met de stijgende vraag naar vakantiereizen blijft Radisson Hotel Group zijn resortportfolio uitbreiden, dat nu meer dan 160 hotels omvat. Nieuwe openingen en contracten strekken zich uit van Azië tot Europa, met bestemmingen zo divers als Vietnam, Indonesië, Sri Lanka, India, Montenegro, Polen, Roemenië, Egypte en Armenië. Hoogtepunten zijn onder andere het Radisson Hotel Cannes aan de Franse Rivièra, het Radisson Collection The National Hotel in Brussel, een markant golfresort, en de opening van het Radisson Collection Resort in Galle in Sri Lanka en het Radisson Collection Resort & Spa in Jaipur in India. Samen onderstrepen deze hotels de toewijding van het merk aan het creëren van opvallende resortbestemmingen op diverse en inspirerende locaties.
De regio APAC blijft de groei van de Radisson Hotel Group stimuleren. In China zijn in 2025 130 hotels geopend en getekend, waarmee de pijplijn bijna 300 hotels bereikt. De expansie is het sterkst in de midden- tot hogere middenklassecategorie.
