In oktober 2015 zag de professionele vakbeurs « I Love Horeca » het daglicht onder de impuls van de Federatie Horeca Brussel. De vakbeurs startte onder een goed gesternte van bij het begin met 102 exposanten die een heel paleis vulden op 5.000 m² standoppervlakte. Meer dan 4.000 bezoekers kwamen naar de vakbeurs.
De tweede uitgave dit jaar zal groter zijn met meer exposanten. Midden augustus hadden al 150 exposanten hun deelname bevestigd en de oppervlakte zal bijna 10.000 m² beslaan of twee paleizen. Het programma is verrijkt met verschillende nieuwigheden zoals: De Euro-Toques ruimte waar de Fine Food producten voorgesteld worden; De DessertZ ruimte met als prestigieuze partner de Belgische selectie voor de Coupe du Monde de la Pâtisserie, de wereldbeker voor de banketbakkerij; 7 thematische zones met Fine FoodZ, PizzaZ, Hotel LobbyZ, BeerZ, SnackingZ, BarZ, inZpiration, Vending, Out of Home.
Een VIP restaurant waar de gerechten bereid zullen worden door de chefs van de Académie Culinaire de France. En dit jaar opnieuw en op maandag de “Champagne Nocturne” (op uitnodiging). In 2005 gingen al 1.200 genodigden in op de uitnodiging en het wordt ook dit jaar een topgebeuren. Naast de feestelijke momenten en ontmoetingen met personaliteiten uit de sector staan er nog heel wat ongewone en originele activiteiten op het programma.
De eerste Chef’s Dating
I Love Horeca krijgt de eerste ooit georganiseerde Chef’s Dating. Het is een originele formule waarbij de producten in contact gebracht worden met de chefs in de vorm van een speed dating. 7 x 7 chefs zullen 7 producten leren kennen die ze in 7 minuten aan 7 verschillende tafels zullen presenteren.
Euro-toques, l’Académie Culinaire de France, de Unie van Belgische Barmen, de Belgische selectie voor de ‘Coupe du Monde de la Pâtisserie’ en ISPC zijn de belangrijkste partners in deze eerste en bijzondere Chef’s Dating.
BeerZ & BarZ InZpiration
Een andere indrukwekkende ruimte: meer dan 1.500 m² staan dit jaar ter beschikking van de Belgische brouwers en van de producenten en invoerders van alcohol en geestrijke dranken. Midden augustus hebben al 21 brouwerijen hun deelname bevestigd waaronder een grote meerderheid artisanale brouwers die een waaier aan innovatieve en verrassende producten voorstellen.
I Love Horeca ondersteunt de Horeca sector van Brussel
We kunnen niet buiten de actualiteit en I Love Horeca zou geen bestaansreden hebben als het niet zou goed nadenken hoe ze de kans kan aangrijpen om een uitgebreide steuncampagne op te zetten voor de Horecasector. De sector heeft het moeilijk sinds een paar maanden maar de organisatoren hopen hem een boost te geven met een promotiecampagne met o.a. de verspreiding van 100.000 I Love Horeca selfiekaartjes in alle Horeca vestigingen. Die selfiekaartjes die de vorm hebben van bierviltjes worden voor het gezicht gehouden en zullen groot en klein amuseren. Ze zullen zeker de aandacht vestigen op het evenement.
Tegelijk wil I Love Horeca het publiek ook warm maken voor de betrekkingen in de Horeca. De Horeca in Brussel blijft de grootste werkgever voor ongeschoolde werknemers in de hoofdstad en dat mag zeker onderstreept worden.
2-3-4 oktober 2016 van 11 tot 19 uur