Belvedere Vodka lanceert nieuwe (product)-Red-Fles voor strijd tegen aids

Belvedere, ‘s werelds eerste luxewodka, kondigt verheugd de nieuwe fles (PRODUCT)RED limited edition aan. De helft van de opbrengst gaat naar The Global Fund, een wereldwijde organisatie die projecten financiert in de strijd tegen hiv/aids in Afrika.

Om de samenwerking tussen Belvedere en (RED) te steunen, heeft muzikant John Legend, tevens ambassadeur van de #MAKETHEDIFFERENCE-campagne, samen met de gevierde Ndebelekunstenares  Esther Mahlangu de kleurrijke, gedurfde fles ontworpen. Het duo liet zich inspireren door de vier waarden van de campagne: veiligheid, ondersteuning, verandering en eenheid.

Voor deze limited edition zit de iconische Belvedere-fles in een nieuw jasje, met een unieke (BELVEDERE)RED-touch. Waar op de fles normaal het paleis Belvedère te zien is, verschijnt nu het opvallende, bruisende ontwerp van Mahlangu. Op de achterkant van de limited edition-fles staan de woorden security, support, change en unity (veiligheid, ondersteuning, verandering en eenheid) in Mahlangu’s handschrift, als verwijzing naar de collectieve steun aan alle mensen die zich verenigen in de strijd tegen hiv/aids. Vooraan op de fles staat de handtekening van campagneambassadeur John Legend. De fles bestaat in versies van 70 cl, 75 cl, 1 l en 1,75 l en is te koop bij geselecteerde handelszaken over de hele wereld.

Esther Mahlangu sluit zich aan bij (BELVEDERE)RED als gedreven voorvechtster in de strijd tegen aids. De beroemde Zuid-Afrikaanse Ndebele-kunstenares vertaalde als eerste de traditionele muurschilderingen aan de buitenkant van woningen naar het canvas, en later ook naar consumptiegerichte producten. Haar werk, dat de traditionele schilderstijl van de Ndebele overneemt, kent al bijna dertig jaar een weergaloos succes.

“Of je nu Sotho, Zoeloe, Engels of Frans bent, bloed heeft overal dezelfde kleur. (RED). Hand in hand kunnen we alles overwinnen. Samen maken we een eind aan deze strijd.” – Esther Mahlangu. De Belvedere (PRODUCT)RED-fles is een symbool voor hoop en een instrument voor vooruitgang. John Legend: “Dit is geen gewone missie, en dit is geen gewone fles. Ze is gevuld met hoop en een onstuitbare zin in verandering. Door onze krachten te bundelen met (BELVEDERE)RED kunnen we echt het verschil maken.”

De #MAKETHEDIFFERENCE-campagne vindt plaats in het vijfde jaar dat Belvedere samenwerkt met (RED) in de strijd tegen hiv/aids. Dankzij die samenwerking en de verkoop van de Belvedere (PRODUCT)RED-fles heeft het wodkamerk voldoende financiële middelen verstrekt om meer dan 30.000 hiv-positieve vrouwen te ondersteunen met levensreddende behandelingen om de overdracht van hiv naar hun baby’s tegen te houden.

Om #MAKETHEDIFFERENCE te vieren, introduceert Belvedere twee (RED) cocktails: de (BELVEDERE)RED Spritz en de (BELVEDERE)RED Martini. Deze op maat gemaakte cocktails – verfrissend en aromatisch – brengen met hun rode gloed een passend eerbetoon aan het goede doel van (RED), en verrijken de volle textuur van Belvedere Vodka. Liefhebbers kunnen genieten van de (BELVEDERE)RED Spritz en Martini in bars en restaurants die Belvedere aanbieden, of de cocktails thuis zelf maken met de voorgestelde recepten. www.belvederevodka.com

Let’s #MAKETHEDIFFERENCE.

(BELVEDERE)RED Spritz: 45 ml Belvedere Vodka, 30 ml bitter, 2 sinaasappelpartjes, een takje rozemarijn. In een Spritz-glas met ijs schenken, aanvullen met gelijke delen bruisend water en tonic.

(BELVEDERE)RED Martini: 60 ml Belvedere Vodka, 10 ml zoete vermout, 5 ml marasquin, 2 scheutjes Peychaud’s Bitters. Mengen met ijs tot de cocktail ijskoud is en afwerken met sinaasappelzeste.