Accor: meer dan 300 nieuwe bestemmingen

Accor is verheugd om enkele van haar nieuwste hotels en bestemmingen te onthullen die gasten en wereldreizigers in 2022 en daarna kunnen bezoeken. Veel van ‘s werelds meest opwindende bestemmingen – zoals Londen, Doha en Moskou – zullen dit jaar meerdere nieuwe Accor hotels verwelkomen, terwijl verschillende Accor merken exotische, onverwachte of nieuwe horizonten hebben opgezocht om te verkennen, zoals Pangkalan Bun in Indonesië; Kopenhagen, Denemarken; en Casco Viejo in Panama City.

Een van de meest geanticipeerde openingen van het jaar is Raffles London at The OWO. Dit architectonische meesterwerk, gelegen in het historische Old War Office – het iconische Whitehall-gebouw dat werd bewoond door de beroemdste staatslieden en spionnen van Groot-Brittannië, van Winston Churchill tot Ian Fleming – is bezig met de laatste hand te leggen aan een monumentale transformatie om 120 kamers en suites, 85 unieke branded residences en 11 destination restaurants en bars te creëren. In het noordwesten van Engeland wordt Novotel Liverpool Paddington Village geopend als een baken van gastvrijheid in Liverpool. Met meer dan 220 kamers verdeeld over 16 verdiepingen, zal het nieuwe vlaggenschip hotel opvallen als het hoogste en een van de meest aantrekkelijke ontmoetingsplaatsen voor toeristen en de lokale bevolking in deze bruisende stad van muziek, cultuur en uitstekende pubs.

De kracht van Accor’s netwerk in Europa wordt nog steeds versterkt door recente en toekomstige openingen, zoals Sofitel Barcelona Skipper, Mercure Amsterdam North, ibis Styles St. Margrethen Zwitserland, Mercure Hotel President in Lecce, Italië en MGallery Cagliari Palazzo Tirso, Italië, om er maar een paar te noemen. Parijs blijft een markt die Accor na aan het hart ligt, niet alleen als hoofdkantoor van de onderneming en vanwege haar sponsoring van de voetbalclub Paris Saint-Germain, maar ook door haar steun aan de Olympische en Paralympische Spelen van 2024. In 2022 zal Accor nieuwe aanwinsten in de stad verwelkomen, waaronder MGallery Issy-les-Moulineaux Domaine de la Reine Margot en greet Paris Vincennes.

Aan de andere kant van de oceaan wacht Noord-Amerika later dit jaar vol ongeduld op de eerste Raffles van het continent. Raffles Boston Back Bay Hotel & Residences, gelegen in de prestigieuze Back Bay buurt van de stad, is een 35 verdiepingen tellend gebouw met 146 woningen, 147 gastenkamers en zes eet- en drinkgelegenheden, waaronder een sky bar en speakeasy. De opvallende sky lobby van drie verdiepingen is de eerste in zijn soort in Boston.

Het Midden-Oosten is een ander spannend bolwerk voor Accor, met name met het wereldkampioenschap voetbal in Qatar in 2022. Accor is geselecteerd als de officiële aanbieder van accommodatie voor bezoekers van het evenement en levert teamleden voor het beheer en de exploitatie van meer dan 60.000 kamers in appartementen en villa’s verspreid over de Arabische Golfstaat.  De groep zal ook haar Rixos portfolio in Qatar en in de regio uitbreiden met de nieuwe Rixos Doha Qetaifan, Rixos Obhur Jeddah in Saudi-Arabië en Rixos Jewel of the Creek in Dubai, VAE. Accor zal ook vele schitterende nieuwe hotels in de regio introduceren, waaronder het nieuwe Raffles Doha en zusterhotel Fairmont Doha, Banyan Tree AlUla in de Asher Valley in Saoedi-Arabië en Fairmont La Marina Rabat-Salé.

Een andere opmerkelijke markt voor Accor in 2022 is Rusland. Het binnenlands toerisme blijft groeien, met name onder Russische reizigers die gewend zijn aan internationale diensten en hoge normen voor vakantie-ervaringen. Accor breidt zijn portfolio in het land uit met een gevarieerd aanbod aan bestemmingen, waaronder Novotel Moscow ComCity, ibis Styles Kogalym Russia en Mövenpick Resort and Spa Anapa Miracleon.

Verder is Accor verheugd om zijn eerste accommodatie in Denemarken te openen – ibis Styles Orestad Denmark, aan de rand van Kopenhagen; het hotel markeert de eerste stap voor Accor in dit prachtige Scandinavische land.

Omdat lifestyle een van de snelst groeiende segmenten van de wereldwijde horeca is, zal Accor, via haar joint venture met Ennismore, doorgaan met de groei van toonaangevende lifestyle-merken zoals Mondrian, SLS, The Hoxton, Morgans Originals en Mama Shelter. Opmerkelijke openingen in deze categorie zijn o.m. het  eerste Mondrian in China, Hong Kong Kowloon, een 324 kamers tellend pand met ononderbroken uitzicht op de haven; het inaugurele Maison Delano Paris in het ultrachique 8e Arrondissement op een steenworp afstand van de legendarische Rue du Faubourg Saint Honoré; TRIBE Phnom Penh Post Office Square, dat een gedurfd design zal brengen in de Cambodjaanse hotelwereld, en Mama Shelter Dubai, een meer dan levensgrote Mama die het idee belichaamt van een resort in het hart van de stad met appartementen, zwembaden en een openlucht bioscoop.

“De ontwikkelingspijplijn van Accor is zeer robuust en we zijn verheugd dat we in 2022 zoveel projecten tot leven kunnen brengen”, zegt Agnès Roquefort, Global Chief Development Officer, Accor. “Onze hoteliers over de hele wereld staan te popelen om gasten te verwelkomen op hun favoriete bestemmingen, maar ook om ze kennis te laten maken met nieuwe plekken, op een veel grotere manier dan we de afgelopen paar jaar hebben gedaan.”