Belvedere vodka en James Bond kondigen wereldwijd partnershap aan

 

Belvedere Vodka slaat de handen in elkaar met Spectre, het nieuwe avontuur van James Bond dat in november volgend jaar uitkomt in bioscopen wereldwijd. Belvedere, de originele luxewodka, is fier om zijn wodka-martini te kunnen schenken aan de legendarische James Bond. Dit is niet alleen een belangrijk moment in de geschiedenis van de befaamde filmreeks, maar ook het grootste globale partnerschap van Belvedere Vodka tot nu toe.

Bond drinkt zijn martini het liefst ‘shaken, not stirred’, wereldberoemde woorden die zijn feilloze smaak en ongeëvenaarde stijl weerspiegelen. Het is dan ook niet te verwonderen dat Bond voor zijn volgende avontuur in Spectre resoluut kiest voor Belvedere. Als het gaat over zijn favoriete drank, weet Mister Bond, net zoals Belvedere, maar al te goed waarover hij praat. ‘He knows the difference’, zou Belvedere zeggen, in navolging van zijn bekroonde campagne voor smaakmakers die geïnformeerde keuzes maken.

Om dit nieuwe tijdperk voor Bond en Belvedere martini te vieren, brengt de producent van deze originele luxewodka twee speciaal ontworpen flessen in een gelimiteerde editie op de markt. Als eerbetoon aan Bonds geestelijke thuis vervangt Belvedere in deze memorabele verzameleditie van 100 flessen voor het eerst in zijn geschiedenis zijn typerende logo, het Belvedere Palace, door het beroemde hoofdkwartier van MI6. Ook het kenmerkende blauwe kleurenpalet van Belvedere wordt voor de gelegenheid omgeruild voor het typische groen van MI6. Deze traditie gaat terug op het allereerste hoofd van MI6, Captain Sir Mansfield Cumming, die de gewoonte had om gelezen documenten te paraferen met een C in groene inkt. Ian Fleming nam dit detail over voor ‘M’, die in de films altijd schrijft met groene inkt. Ook de iconische Silver Saber-flessen van Belvedere, die bekendstaan om hun strakke, metallic design en hun lichtgevende technologie, krijgen een unieke en opvallende 007-twist.

Het marketingprogramma Spectre van Belvedere omvat een wereldwijde reclamecampagne en een breed scala van promotie-en activeringsrechten rond de film. De marketingcampagne ter ondersteuning van het partnerschap met James Bond gaat in februari 2015 van start. Daarbij ligt de nadruk op winkels in verschillende markten.

Charles Gibb, directeur van Belvedere Vodka: “James Bond is de meest erkende en invloedrijkste smaakmaker ter wereld, en we zijn ontzettend verheugd dat 007 Belvedere heeft uitgekozen als de wodka van zijn keuze voor Spectre. Belvedere bestaat uit rogge, water en een heleboel karakter … en vanaf nu ook een vleugje Bond!” De makers van James Bond zijn het erover eens: “We vinden het niet meer dan terecht dat de man die de wereld de wodka martini schonk, ‘s werelds meest originele luxewodka drinkt.” Voortreffelijke keuze, mr. Bond!