een nieuw stijlvol en uniek fruitbier van Mort Subite
Nieuwste innovatie binnen Juicy-lijn met buitengewone donkere bessensmaak. De Mort Subite Juicy-range laat met de Bloody Berry een gedurfde fruitbierinnovatie op je los. De heerlijke donkere bessensmaak met authentieke kruidigheid is een geschenk voor je smaakpapillen. De Bloody Berry is het tweede bier binnen de succesvolle Mort Subite Juicy-range na de lancering van de Crime of Passion vorig jaar.
Bloody Berry is een fruitbier zoals je er nog nooit een geproefd hebt. Met de intense mix van frambozen, bosbessen en zwarte bessen krijg je een fris en fruitig alternatief. De zorgvuldig geselecteerde kruiden, uniek voor een Belgisch fruitbier, verfijnen de smaak. Het resultaat: een bier met een alcoholpercentage van 7,2% dat de grenzen van traditionele fruitbieren opzoekt en liefhebbers van frisse aroma’s aanspreekt. Geen standaard bier, wel een toegankelijke optie voor consumenten op zoek naar een eigenzinnig fruitbier als alternatief voor de bestaande klassieke fruitbieren of zelfs cocktails.
Intrigerende smaak én design
“Voor de Mort Subite Juicy Bloody Berry werkten we nauw samen met Bruno Reinders, de meesterbrouwer van onze gelijknamige Mort Subite brouwerij in Kobbegem net buiten Brussel,” zegt Etienne Bachellier, Marketing Director bij Alken-Maes. “Nog meer dan vroeger zijn consumenten voortdurend op zoek naar nieuwe, verrassende smaken. We zijn dan ook fier om met Bloody Berry een eigentijds en innovatief bier toe te voegen aan de mooie portfolio van Mort Subite.” “Met Bloody Berry wil Mort Subite niet alleen zichzelf maar het hele segment van rode fruitbieren uitdagen en heruitvinden,” zegt brouwmeester Bruno Reinders. “We gebruiken geen kersen maar spelen met een diepere, complexe mix van donker fruit en subtiele kruidigheid. Daarmee willen we het aanbod van de rouge-bieren verrijken en blijven vernieuwen. De fijne lijn opzoeken tussen bier en cocktails resulteert met Bloody Berry in een ongelooflijk boeiend resultaat!”
Eveneens betrokken bij Bloody Berry, net zoals bij Crime of Passion, is collega Inès Tossut, R&D en Cider Expert: “Met Bloody Berry willen we een eigentijds, opwindend en vernieuwend bier aanbieden,” vertelt Inès Tossut. “Het is niet zomaar een bier maar een echte smaakbom. We trekken die beleving door van smaak en kleur tot het ontwerp van onze blikken.” Want ook intrigerend: het Instagrammable design. Door de mysterieuze kleurencombinatie doet het blik – vanaf nu beschikbaar in alle Belgische supermarkten – hoofden draaien.
Juicy: groeiende nieuwkomer in boomend fruitbiersegment
Fruitbieren blijven het goed doen in ons land. Volgens recent marktonderzoek groeide de categorie met 16% tussen 2022 en 2024. Ook het succes van de Mort Subite Juicy Crime Of Passion toont aan dat innovatieve, smaakvolle en frisse alternatieven in de lift zitten. Na de lancering van de Crime of Passion in de lente van 2024 in horeca, waar het bier een groot succes is, polsten consumenten spontaan of ze het zelf konden kopen. Daarom is Crime of Passion sinds oktober 2024 in drankencentra’s, ook daar het nodige succes, en voortaan in alle supermarkten te koop. Door de Bloody Berry aan de Juicy-lijn toe te voegen, krijgen consumenten er nu een extra, stijlvol en uniek fruitbier bij.