Brussels South Charleroi airport: sterk verbeterde infrastructuur

Flibco.com, Fritapapa, Schamp – La Cantine en Brussels South Charleroi Airport huldigden twee nieuwe buitenruimtes in die de ervaring van de reizigers aanzienlijk moeten verbeteren.

 

Reizen vanuit Brussels South Charleroi Airport was nog nooit zo aangenaam! Op 16 mei 2024 werden twee nieuwe ruimtes ingehuldigd, die de ervaring van de passagiers aanzienlijk verbeteren. Flibco.com, Fritapapa, Schamp – La Cantine en de luchthaven Brussel-Charleroi willen hun passagiers meer comfort en voorzieningen en een uitgebreidere keuze bieden dankzij het gloednieuwe Mobility Center en de volledig vernieuwde esplanade. Deze partners willen samenwerken om B.S.C.A. te positioneren als een ideaal vertrekpunt voor alle soorten reizen, van zakenreizen tot familietrips of een welverdiende vakantie.

De werken die begonnen in 2020 zijn eindelijk voltooid. De nieuwe esplanade van Brussels South Charleroi Airport heeft een oppervlakte van 8.500 m² en bestaat voortaan uit verschillende zones: een nieuw Mobility Center, het gebouw voor de precontroles, nieuwe verkooppunten en een ontvangstruimte voor passagiers met beperkte mobiliteit. “Vandaag kunnen we alleen maar verheugd zijn over de verwezenlijking van de projecten die ondertussen vier jaar geleden zijn gestart”, verklaart Philippe VERDONCK, Chief Executive Officer van B.S.C.A., “Met het Mobility Center en de vernieuwde Plaza, zullen onze reizigers voortaan kunnen genieten van nieuwe ruimtes die hun comfort en reiservaring van/naar de luchthaven zullen verbeteren. Dankzij deze extra diensten, die het bestaande aanbod uitbreiden, kan B.S.C.A. zich positioneren als een volwaardige luchthaven, die over dezelfde troeven en kenmerken kan beschikken als de grootste internationale luchthavens.”

Een Mobility Center waar moderniteit en comfort samenkomen

Samen met Flibco.com kijken we ernaar uit om de toekomstige passagiers te mogen verwelkomen in het Mobility Center. Deze nieuwe voorzieningen, die uniek zijn in Europa, vormen een ware revolutie in de reiservaring van de passagiers doordat ze kunnen genieten van meer comfort en gemak. De realisatie van het gebouw, dat een wachtruimte en state-of-the-art digitale verkooppunten omvat, vereiste een investering van maar liefst 4 miljoen euro. Flibco.com biedt een rechtstreekse pendeldienst tussen de luchthaven en diverse steden in de Benelux en Frankrijk, waaronder Brussel, Antwerpen, Gent, Brugge, Aarlen, Breda, Tilburg, Luxemburg en Rijsel. Dankzij het Mobility Center kunnen we een naadloze connectiviteit bieden aan de passagiers, van het vertrekpunt tot de gate, terwijl hun algemene reiservaring wordt verbeterd. Paul DE MUYNCK, Country Director bij Flibco.com, uit zijn enthousiasme voor dit nieuwe avontuur: “De opening van het Mobility Center van Flibco.com is een zeer belangrijke stap voor ons. We zijn vastbesloten om de ervaring van onze reizigers te verbeteren en deze nieuwe voorzieningen op de luchthaven Brussel-Charleroi bevestigen onze toewijding om dit doel te bereiken.” Het bedrijf wilt maar liefst meer dan twee miljoen passagiers per jaar vervoeren. Het Mobility Center maakt nu integraal deel uit van de luchthaveninfrastructuur, door de toegang te vereenvoudigen voor iedereen die wilt vliegen vanuit B.S.C.A.

Een gastronomische pauze voordat u aan boord stapt?

De nieuwe esplanade van B.S.C.A. biedt een uitgebreid scala aan restaurants op elk uur van de dag. De Plaza groepeert verschillende restaurants, voor ieder wat wils, met een zeer gevarieerd aanbod. Bovendien schenkt elk restaurant bijzondere aandacht aan de kwaliteit van zijn producten en het onthaal van de klanten.

Enerzijds draagt de samenwerking tussen Schamp – La Cantine en Brussels South Charleroi Airport bij aan de diversiteit van het aanbod van het ontbijt (koffiekoeken, sapjes, koffie, briochebroodjes, enz.), tot tussendoortjes (chocolademousse, een stukje taart, enz.). Atelier Schamp, een bekend merk met een sterke reputatie in de regio, staat garant voor kwaliteitsvolle producten. Deze worden met zorg bereid in het atelier in Marcinelle, voordat ze worden vervoerd naar en afgewerkt op de site van B.S.C.A. Dankzij de dagelijkse leveringen kunnen de passagiers genieten van ambachtelijke gerechten zonder smaakversterkers en conserveermiddelen.

Om de grote honger te stillen heeft Fritapapa alles in huis om de smaakpapillen van alle fijnproevers te prikkelen met zijn hartige gerechten. Het merk is al zeven jaar te vinden op B.S.C.A. en paste onlangs zijn verkooppunt aan om plaats te bieden aan nog meer klanten, de snelste te zijn en het productgamma te verbeteren.

“Dankzij het succes van de afgelopen jaren, dat nog hoger ligt dan onze initiële verwachtingen, voldeed onze voormalige infrastructuur niet langer aan de vraag”, preciseert Pierre ARTUSO, Chief Executive Officer van Fritapapa, “We kunnen nu veel meer klanten tevreden stellen. Bovendien wilden we een vakantieachtige sfeer creëren. Onze klanten kunnen genieten van een moment van rust dankzij de zandkleurige vloer, Berbertapijten, sfeermuziek en een speelruimte voor de allerkleinsten.” Op het menu staan verse frietjes, rechtstreeks afkomstig uit Berloz, gebakken volgens onze eeuwenoude traditie en worden geserveerd met hamburgers gemaakt van puur rundsvlees, afkomstig van koeien in de buurt van Mettet. In totaal zal het team van Fritapapa, dat met trots de slogan Eat, Chill, Fly uitdraagt, bestaan uit een twintigtal voltijdse equivalenten, alsook een tiental jobstudenten.

Nu het zomerseizoen om de hoek loert en de grote vakantie-uittocht met rasse schreden nadert, zal de opening van deze volledig vernieuwde en uitgebreide esplanade de passagiers en hun naasten verwennen voordat ze op reis vertrekken. Bovendien kunnen ook de terugkerende passagiers genieten van deze unieke plek om zich volledig onder te dompelen in de hartelijke Belgische sfeer.