Carrefour organiseert solidaire afronding

om SOS Kinderdorpen te steunen

Vanaf maandag 16 mei 2022 organiseert Carrefour een “solidaire afronding”: klanten kunnen het totaalbedrag van hun aankopen zonder enige verplichting naar boven afronden op een euro. Het ingezamelde geld gaat rechtstreeks naar SOS Kinderdorpen, en zal worden geïnvesteerd in de 3 projecten die in België zijn opgezet.

Carrefour start de solidaire afronding ten gunste van SOS Kinderdorpen, waarvan het bedrijf sinds 2013 partner is. De campagne heeft een sterke boodschap: “In België groeit 1 kind op 25 alleen op. Daarom organiseert Carrefour de solidaire afronding ten voordele van SOS Kinderdorpen. Rond straks aan de kassa je totaal naar boven af en help kinderen sterk opgroeien. Want groot worden kan je niet alleen.” Inderdaad, door bij het afrekenen hun kassabon af te ronden op de volgende euro, kunnen klanten kinderen helpen om sterk op te groeien. Deze actie vindt plaats in alle Carrefour-winkels van 16 tot 31 mei 2022.

Concreet zijn er 3 zorgprojecten die een directe impact hebben op 89 kinderen: Het “VILLAGE SOS CHANTEVENT” gelegen in Marche en Famennes ontvangt kinderen in een familiale en aangepaste omgeving om hun fysieke en emotionele veiligheid te verzekeren. De “SIMBA HUIZEN” in Vlaanderen bieden een snel en adequaat tehuis voor peuters die niet meer veilig zijn in hun biologisch gezin. Het “OPVANGHUIS HEJMO” in Leuven is een gezinsopvangcentrum voor niet-begeleide minderjarige vluchtelingen.

Carrefour nodigt zijn klanten uit om vanaf maandag 16 mei 2022 de prijs van hun kassabon naar boven af te ronden ten gunste van SOS Kinderdorpen. Aan de traditionele kassa of aan de Self Check Out kunnen de klanten vrij kiezen of zij de prijs van hun kassabon al dan niet naar boven willen afronden ten gunste van de kinderen. Deze grootschalige actie maakt het mogelijk een belangrijke bijdrage te leveren aan kinderen in nood door middel van kleine bedragen die, opgeteld, een verschil zullen maken. Een solidaire afronding die in november 2021 in Carrefour-winkels werd georganiseerd, bracht 146.790 euro op voor SOS Kinderdorpen.

Carrefour zet een solidaire afronding op maar activeert die slechts enkele keren per jaar: voor noodgevallen (zoals tijdens de overstromingen of ten gunste van Oekraïense vluchtelingen) of om strategische en lange termijn partnerschappen zoals Pink Ribbon en SOS Kinderdorpen te ondersteunen.  Carrefour is namelijk al vele jaren partner van SOS Kinderdorpen en steunt de vereniging sinds 2013, die al meer dan 300.000 euro heeft opgehaald.