Carrefour: trends eind 2022

De koopkracht van de klanten is en blijft de prioriteit van Carrefour voor dit jaar 2022. Carrefour Belgium bereidt zich voor op het einde van het jaar: focus op de nieuwe producten en trends ter voorbereiding van de komende maanden en de feestperiode. Het gamma Extra in de kijker voor de eindejaarsfeesten: een gamma om jezelf te verwennen tegen betaalbare prijzen. Kwaliteitsproducten: nieuwe producten en eindejaarsassortiment in het groentenassortiment, Kwaliteitsketen Carrefour, vis, delicatessen, gebak en hygiëne- en verzorgingsproducten.

Het feestelijke Carrefour Extra-assortiment

Voor het tweede jaar op rij ontwikkelt Carrefour het Extra-assortiment in feestelijke kleuren met een gouden logo en zwarte verpakkingen. Deze feestelijke kwaliteitsproducten worden aangeboden tegen betaalbare prijzen om het beste toegankelijk te maken voor iedereen. Dit is het geval met het assortiment “truffels”, dat een potje met twee hele Périgord-truffels biedt voor minder dan 10 euro.

Seizoensfruit en -groenten en aromatische kruiden : Voor het einde van het jaar komen er drie nieuwe Carrefour-sappen van 1,5 liter: appel-citroen, gember en framboos. Kwaliteitsketen Carrefour citrusvruchten zoals sinaasappelen en citroenen staan in de schijnwerpers voor het einde van het jaar en begeleiden traditionele visgerechten.

Een feestelijk assortiment voor het aperitief en het voorgerecht

In het reguliere assortiment ontwikkelt het Bon Appétit-assortiment vier nieuwe maaltijdsalades, een nieuwe wrap en een nieuwe “kleine salade”. In het cateringassortiment drie nieuwe gezonde gerechten, twee nieuwe bijgerechten (stamppotten en stoofschotels) en twee nieuwe kant-en-klaarmaaltijden voor één en twee personen. Het Apéro Time-assortiment van Carrefour biedt een regulier assortiment dat aan het eind van het jaar wordt aangevuld met feestelijke referenties. Twee innovaties van het veganistische merk zijn ideaal voor het aperitief: de Guacamole & “no Chicken” Hawaii verrine van het merk Maître Olivier en drie biologische patés van Vegan Deli: Truffel, zwarte peper of gewoon 150g. De paté wordt gemaakt van erwteneiwit, maïs, koolzaad- en zonnebloemolie.

Een feestelijke selectie van wijnen, mousserende wijnen en sterke dranken. Carrefour richt zich op aantrekkelijk geprijsde dranken en innovaties, met name op het gebied van gedistilleerde dranken onder Carrefour-merk: Gin Pink, Contretype Aperol, Amber Rum. Er worden lage prijzen geboden voor alle soorten wijn: wit, rosé en rood.

Duurzame vis en kant-en-klare voorgeopende oesters

Carrefour biedt een assortiment duurzame vis met het label “naar een duurzame visserij” van Belgische vismarkten. Een nieuwigheid voor de oesters: de Oostendse oesters. Carrefour innoveerde in 2021 met kant-en-klare voorgeopende oesters en biedt ze opnieuw aan voor eind 2022. Carrefour biedt een nieuwe mosselsoort aan onder zijn eigen merknaam: Engelse touwmosselen van hoge kwaliteit. Zoals aan het einde van elk jaar bereidt Carrefour zeevruchtenschotels in winkels die een toonbank in dienst hebben: alle hypermarkten en sommige Carrefour Markets. Een blockchain QR-code is aangebracht op de verpakking van de gerookte zalm van Filière Qualité Carrefour en maakt het dus mogelijk om nauwkeurige traceerbaarheidsinformatie mee te delen, met name de plaats waar de vis is gekweekt en het voer dat hij heeft gekregen. In de worstmakerij staan de eindejaars klassiekers in de schijnwerpers: gerookte producten, garnalen, terrines, enz. Als nieuwigheid biedt Carrefour verse kaasmousses: tonijn, zalm en forel.

Nieuwe Kwaliteitsketen Carrefour producten in vleeswaren

Voor het einde van het jaar 2022 presenteert Carrefour acht nieuwe Kwaliteitsketen Carrefour-producten op basis van varkensvlees in het assortiment van deze winter: gekookt spek, Ardense en Gaumais-worstjes, boerenkrijg en verschillende soorten salami: Hongaars, zonder knoflook, peper en dunschillig.

Het Simpl-assortiment wordt benadrukt in alle categorieën, inclusief slagerij- en pluimvee referenties. Spel heeft een belangrijke plaats aan het eind van het jaar en krijgt een ereplaats bij Carrefour. Gevogelte wordt aangeboden in verschillende assortimenten, zoals de Kip van Weleer Kwaliteitsketen Carrefour met blockchain.

Groenteschalen voor momenten van gezelligheid en delen

Om alle fijnproevers en fijnproevers rond de tafel te krijgen, biedt Carrefour de “Veggie Gourmet Platter” (410 g) die alternatieven biedt voor vlees, ideaal voor een gezellige raclette. Het is samengesteld uit bereide seitan, mini burgers met kipsmaak, mini gerookte burgers en kant-en-klare gesneden groenten: uien en paprika’s. Deze schotel zal verkrijgbaar zijn naast de Gourmet Meat schalen en is gericht op flexitariërs, die zowel vlees als vegetarische alternatieven willen eten.

Als dessert: Kaas, koffie en gebak

Kwaliteitsketen Carrefour geitenkaas met cuberdon maakt zijn debuut in het feestassortiment en wordt geproduceerd door een ambachtelijke geitenkaasproducent uit Destelbergen (Oost-Vlaanderen). Het assortiment Carrefour Selection blijft zich ontwikkelen en biedt voor het einde van het jaar drie nieuwe referenties voor fijnproevers: amandelsmaak op een bedje van chocolade, meringues kokos op een bedje van pure chocolade en meringues hazelnoot. Er zijn twee nieuwe chocoladerepen toegevoegd: melkchocolade met karamel en fleur de sel, en pure chocolade met fleur de sel.

In gebak zullen vijf nieuwe kleine vakantiekoekjes jong en oud plezieren: van de mokka speculaas kerstboom tot de hartvormige fresia, en niet te vergeten de chocolade sneeuwpop en de frambozen kerstman. Nieuw: de kits Gingerman en Kerstboom breiden het assortiment koekjes om te bakken uit en bevatten enkele van de ingrediënten die nodig zijn om feestelijke koekjes te maken.

Carrefour Soft Green, Soft Pure en Soft Bio: nieuwe exclusieve assortimenten

Met de nieuwe exclusieve gamma’s Soft Green, Soft Pure en Soft Bio combineert Carrefour haar engagement om het milieu, de huid en het budget te respecteren. Het Soft Green assortiment biedt producten met recyclebare en zero waste verpakkingen, zoals de vaste deodorant van Carrefour, die werd verkozen tot Retailer Product van het Jaar 2022. Vervolgens is het Soft Pure-assortiment vrij van kleurstoffen en parfums, bijvoorbeeld het 0% Pure-inlegkruisje. Ten slotte brengt het Soft Bio-assortiment biologische producten in het dagelijks leven, tegen lage prijzen, bijvoorbeeld met de Carrefour Soft Bio-tandpasta.