Hilton Kyoto in cuturele hoofdstad van Japan

Hilton kondigt de ondertekening aan van een managementovereenkomst met Tokyo Tatemono Co., Ltd. voor de lancering van Hilton Kyoto in 2024. Het hotel wordt het eerste vlaggenschip van Hilton in de culturele hoofdstad van Japan, een populaire bestemming voor zowel internationale als binnenlandse reizigers.

Hilton Kyoto zal openen in Sanjo-Kawaramachi, het hart van het centrum van Kyoto, vlakbij de centrale zaken- en winkelwijken, omringd door klassieke boeddhistische tempels, Zen tuinen, Shinto heiligdommen, en musea. Hilton Kyoto zal op loopafstand liggen van de belangrijkste attracties zoals het Kyoto Keizerlijk Paleis, Heian Schrijn, Yasaka Schrijn en Gion gebied. Gasten kunnen ook genieten van authentieke Japanse delicatessen in de buurt op de Nishiki Markt (“Kyoto’s Keuken”), of Pontocho, een van Kyoto’s meest sfeervolle eetgebieden. Als gasten de stad gaan verkennen, kunnen ze genieten van gemakkelijke toegang tot vervoersknooppunten, met het hotel op slechts een paar minuten lopen van Kyoto City Hall Station en Sanjo Station, of ongeveer 15 minuten met de auto van Kyoto Station.

Het 313 kamers tellende hotel beschikt over vier eetgelegenheden, waaronder een restaurant dat de hele dag geopend is, een specialiteitenrestaurant, een bar en een café. Gasten kunnen ook genieten van een scala aan faciliteiten, zoals een fitnesscentrum, spa, binnenzwembad, een executive lounge, en banket- en vergaderzalen.

Hilton Kyoto zal de unieke kwaliteiten van Kyoto samenbrengen – oud en nieuw, cultuur en geschiedenis, mensen en hun verhalen – en zo dienen als een kanaal om gasten en de gemeenschap met elkaar te verbinden. Het interieurontwerp van het hotel zal worden geïnspireerd door het concept van Kyoto textiel dat elementen bevat van de ‘Orimono’ unieke traditie van weven, het creëren van een naadloze mix van authentiek erfgoed en modern comfort.

“Hilton Hotels & Resorts staat bekend om het zetten van de benchmark van gastvrijheid in enkele van ‘s werelds meest gewilde bestemmingen en heeft een sterke groei doorgemaakt in Azië-Pacific,” zegt Alexandra Jaritz, senior vice president, brand management, Azië-Pacific, Hilton. “Als culturele hoofdstad wordt Kyoto consequent gerangschikt als een van de topbestemmingen van Japan om te bezoeken. In combinatie met de toplocatie van het hotel, het doordachte en gedenkwaardige ontwerp, het levendige dineraanbod en de ruimten voor vergaderingen en evenementen, kijken we ernaar uit om in Hilton Kyoto uitzonderlijke ervaringen en zinvolle service te bieden aan zowel vakantiegangers als zakenreizigers.”