Hilton viert groei en ontwikkeling ‘mijlpalen’

Bedrijf bereidt zich voor op een nieuw, versterkt tijdperk van reizen. Hilton, dat goed gepositioneerd is om sterker dan ooit uit de pandemie te komen, heeft een recordjaar vol ontwikkelingsprestaties geleverd. Hilton, dat al een van de grootste hotelondernemingen ter wereld is, opende 414 hotels – meer dan één hotel per dag -, voegde meer dan 67.100 kamers toe aan zijn systeem en benadrukte nog eens de schaal, de aanwezigheid en de toonaangevende merken van de wereldwijde portefeuille van het bedrijf, en introduceerde nieuwe merken op begeerde bestemmingen tijdens een jaar van constante verandering. .

“Na een jaar van herstel en groei is het ongelooflijk geweest om te zien hoe veerkrachtig de reisindustrie is en hoe ons team in staat is om verandering te omarmen en tegelijkertijd meer gasten te bedienen in meer hotels over de hele wereld,” aldus Chris Nassetta, President en CEO, Hilton. “Wij geloven dat het verlangen om te reizen, nieuwe culturen te ervaren en met anderen in contact te komen de kern is van de menselijke ervaring. Ik kan namens iedereen bij Hilton spreken als ik zeg dat we ernaar uitkijken om onze gasten te verwelkomen en hen te helpen nieuwe herinneringen te maken in 2022.”

Hilton leverde in het pandemiejaar 2021 sterke prestaties, het eindigde 2021 met meer dan 6.800 hotels, verdeeld over 18 merken in zes continenten, met een robuuste netto-eenheidsgroei van 5,6%. De ontwikkelingspijplijn van het bedrijf omvat bijna 2.670 hotels die ongeveer 408.000 kamers vertegenwoordigen, waarvan bijna de helft in aanbouw is.

“Hilton’s ontwikkeling blijft een belangrijke prestatie-indicator van hoe goed we gepositioneerd zijn voor de lange termijn,” zei Kevin Jacobs, CFO en president, global development, Hilton. ”

Een jaar van markt- en categoriemijlpalen

Historische ontwikkeling Las Vegas: Hilton breidde zijn aanwezigheid op de Las Vegas markt aanzienlijk uit, waar nu 13 merken zijn gevestigd, waaronder alle luxemerken, 36 hotels en meer dan 12.000 kamers. In juni 2021 werkten Hilton en Genting Group samen aan de historische opening van Resorts World Las Vegas, het grootste multimerkenresort in de geschiedenis van Hilton, waarin drie topmerken zijn geïntegreerd – het grootste Conrad Hotels & Resorts-eigendom ter wereld, een van de eerste LXR Hotels & Resorts-locaties in de VS en een markant Hilton Hotels & Resorts-hotel.  Daarnaast is Curio Collection by Hilton opnieuw opgedoken in Las Vegas met de introductie van Virgin Hotels Las Vegas, Curio Collection by Hilton.

Aanzienlijke uitbreiding van all-inclusive: Hilton’s all-inclusive portfolio breidde in 2021 uit met openingen in het Caribisch gebied en Latijns-Amerika, waaronder Hilton Cancun, een All-Inclusive Resort, Hilton Vallarta Riviera All-Inclusive Resort, Mangrove Beach Corendon Curaçao All-Inclusive Resort, Curio Collection by Hilton en The Yucatan Playa del Carmen All-Inclusive Resort, Tapestry Collection by Hilton. Het bedrijf introduceerde zijn 25e hotel binnen de portfolio in Washington, D.C. met het debuut van Hilton Washington DC Capitol Hill.

De lifestyle-merken van Hilton wonnen aan momentum in Europa, het Midden-Oosten & Afrika (EMEA) en Brazilië. Canopy by Hilton maakte zijn debuut in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Spanje. Motto by Hilton kondigde plannen aan om met Motto Rotterdam Blaak in Nederland in 2022 zijn eerste hotel in Europa te openen. Daarnaast verwelkomde Brazilië twee Hilton-merken met de debuten van Canopy by Hilton Sao Paulo Jardins en Almenat Hotel, Tapestry Collection by Hilton.

Groei in Azië-Pacific: De opening van het vlaggenschip van Hilton Nagasaki betekende het 500e hotel van het bedrijf in Azië-Pacific, terwijl de opening van Hilton Lanzhou City Center het 400e hotel in de regio Groot-China en Mongolië betekende.

Jaar van “primeurs” voor de merkenportefeuilles met marktexpansies

Waldorf Astoria Hotels & Resorts breidde de aanwezigheid van het merk aan de westkust uit met de opening van Waldorf Astoria Monarch Beach Resort & Club in Dana Pointe, Californië en tekende een mijlpaal managementovereenkomst met Orix Real Estate Corporation om het merk in 2025 uit te breiden naar Osaka, Japan. De managementovereenkomst werd getekend voor het eerste Conrad Hotels & Resorts-vastgoed in Californië met Conrad Los Angeles (opening voorjaar 2022), evenals het eerste in Tulum met Conrad Tulum Riviera Maya.

LXR Hotels & Resorts werd geïntroduceerd in Afrika en de Indische Oceaan met Mango House Seychelles en in Azië Pacific met ROKU KYOTO, LXR Hotels & Resorts. Signia by Hilton debuteerde met de conversie en rebranding van Signia by Hilton Orlando Bonnet Creek. Daarnaast brak Signia by Hilton Atlanta door in het Georgia World Congress Center. Curio Collection by Hilton overschrijdt de 100 hotels wereldwijd met de opening van Sable at Navy Pier Chicago, Curio Collection by Hilton.

DoubleTree by Hilton breidde zijn internationale bereik uit naar zijn 50e handelsmarkt met de opening van DoubleTree by Hilton Frankfurt Niederrad, het eerste hotel van het merk in Duitsland. Tapestry Collection by Hilton introduceerde hotels in Europa en op het Chinese vasteland, waaronder Atocha Hotel Madrid, Tapestry Collection by Hilton en Hollick Hotel Wen’an, Tapestry Collection by Hilton. Motto by Hilton kondigde plannen aan om in 2022 zijn eerste hotels in Europa en Latijns-Amerika te openen met Motto Rotterdam Blaak in Nederland en Motto Tulum in Mexico.

Hilton Garden Inn deed zijn intrede in Australazië, Zuid-Korea, Thailand en de Indonesische hoofdstad Jakarta met respectievelijk Hilton Garden Inn Albany, Hilton Garden Inn Seoul Gangnam, Hilton Garden Inn Phuket Bang Tao en Hilton Garden Inn Jakarta Taman Palem. Daarnaast lanceerde het merk zijn grootschalig franchisemodel in China, en verwelkomde het investeerders en onafhankelijke eigenaars om de franchisemogelijkheden te verkennen.

Hampton by Hilton vierde het hele jaar door mijlpalen, met de overschrijding van de 2.700 geopende hotels en de uitbreiding naar Ierland, Oezbekistan en Qatar, evenals de Kaaimaneilanden met Hampton by Hilton Grand Cayman. Hampton blijft ook het snelst groeiende internationale hotelmerk in China, met 200 geopende hotels en nog eens 600 ondertekende ontwikkelingsovereenkomsten in het land. Bovendien, beginnend in 2022, werd het merk voor het 13de jaar op rij erkend als de nummer 1 hotelfranchise door Entrepreneur’s Franchise 500®, wat het record neerzet voor het meeste aantal nummer 1 noteringen in de categorie Hotels & Motels. Tru by Hilton opende zijn 200ste hotel, en voegde bijna 100 hotels toe tijdens de pandemie, en kondigde uitbreiding aan naar de Caraïben en Latijns-Amerika, met ontwikkelingen in Brazilië, Costa Rica, Dominicaanse Republiek, Mexico en Puerto Rico.

Homewood Suites by Hilton onthulde een uitgebreide merkvernieuwing met een gloednieuw prototype – ‘Prototype 10.0’ – ontworpen om toegevoegde waarde en veelzijdigheid te bieden voor eigenaars en ontwikkelaars, terwijl het de behoeften overtreft van gasten die het comfort van thuis willen. Home2 Suites by Hilton werd een van de snelst groeiende hotelmerken met 500 geopende accommodaties in slechts 10 jaar tijd en heeft de grootste pijplijn in de VS, met 437 accommodaties in ontwikkeling. Het merk debuteerde ook in China, met de opening van de eerste van 1.000 Home2 Suites by Hilton hotels in de regio.