Hilton wil Franse portfolio verdubbelen

Nu de reisbeperkingen in Frankrijk blijven afnemen en het vertrouwen in de reismarkt toeneemt, bereidt Hilton zich voor op een inkomende golf van reizigers met een vastberaden groeistrategie voor het land. Hilton blijft niet alleen meer hotels openen in Parijs, maar richt zich ook meer op belangrijke vakantiebestemmingen en provinciesteden met een ontwikkelingspijplijn die de aanwezigheid van de hotelgroep in het hele land zal verdubbelen.

Ondanks het feit dat het een uitdagende tijd is voor de industrie, hebben de Europese ontwikkelingsinspanningen van Hilton een sterke veerkracht laten zien, met een groei van ongeveer 450 hotels aan het begin van 2020 naar bijna 500 hotels aan het einde van 2021. Hilton heeft momenteel 19 hotels in Frankrijk en eindigde 2021 wereldwijd met meer dan 6.800 hotels in 122 landen en gebieden, met een ontwikkelingspijplijn van 2.668 hotels, waarvan de helft al in aanbouw is.

De lifestyle- en collectiemerken van Hilton hebben hun aanwezigheid in Europa de afgelopen drie jaar bijna verdubbeld, met lanceringen in badplaatsen en grote steden. Hilton verwelkomde nieuwe hotels van merken als Canopy by Hilton en Tapestry Collection by Hilton, waarbij beide merken vorig jaar hun debuut maakten in Parijs. Canopy by Hilton Paris Trocadero, dat in mei vorig jaar werd geopend, ligt in het 16e arrondissement van Parijs en kijkt vanaf het dakterras uit over de Parijse skyline, waaronder de Eiffeltoren. Het hotel is een eerbetoon aan de buurt, het ontwerp is geïnspireerd op de geschiedenis van Trocadero en met de gratis Canopy-fietsen worden gasten aangemoedigd de stad te verkennen. Hotel Camille Paris Gare de Lyon, Tapestry Collection by Hilton, in het 12e arrondissement, opende in september zijn deuren op slechts vijf minuten lopen van het station Gare de Lyon en biedt een rustig onderbreking van de stad, met een atrium met een glazen dak en een elegante inrichting.

Hilton is van plan de ontwikkeling van lifestyle- en collectiemerken in Frankrijk voort te zetten, met reeds plannen om in de komende maanden Le Belgrand Hotel Paris Champs Elysees, Tapestry Collection by Hilton te openen, evenals nieuwe hotels in Dijon en Hyères. Tapestry Collection by Hilton is rijp voor conversies, die in 2021 goed waren voor meer dan 30 procent van de openingen, en biedt, samen met Curio Collection by Hilton, eigenaars van unieke hotels de mogelijkheid om te profiteren van toegang tot de krachtige commerciële motoren en het bekroonde loyaliteitsprogramma voor gasten van Hilton, terwijl ze toch hun eigen identiteit behouden.

Naast een gezamenlijke inspanning om enkele van Hilton’s nieuwere merken op de Europese markt te introduceren, is de groep ook van plan om bijna 130 hotels te openen onder de merknamen Hampton by Hilton en Hilton Garden Inn. Alleen al in Frankrijk is bijna de helft van alle hotels in de pijplijn onder deze merken en met 23 Europese openingen vorig jaar, waaronder hotels in Tours en Le Havre, bieden de servicemerken van Hilton een unieke kans voor eigenaars om hun rendement te maximaliseren op basis van een goed ontwikkeld, regionaal geschikt prototype en een toonaangevend exploitatiemodel.

Verwachte hotelopeningen zijn onder andere:

Le Belgrand Hotel Paris Champs Elysees, Tapestry Collection by Hilton – Voortbouwend op het reeds indrukwekkende Parijse portfolio van Hilton, is Tapestry Collection by Hilton bereid om in de komende maanden zijn tweede hotel in de hoofdstad te introduceren.

Hilton Paris Eiffeltoren – Gelegen in de schaduw van de Eiffeltoren aan de Avenue de Saxe, wordt Hilton Paris Eiffeltoren het vierde hotel in Parijs onder het vlaggenschip Hilton Hotels and Resorts merk.

Le Hameau des Pesquiers Ecolodge, Curio Collection by Hilton – Le Hameau des Pesquiers Ecolodge, Curio Collection by Hilton, dat later dit jaar wordt geopend, wordt het eerste hotel van Hilton in Hyères en biedt directe toegang tot de prachtige zandstranden van het gebied.

Conrad Chia Laguna Sardinië – De opening is gepland voor medio april van dit jaar. Conrad Hotels and Resorts maakt zijn Italiaanse debuut met een spectaculair resort. Verwacht wordt dat het luxe hotelmerk zijn portfolio in Europa, het Midden-Oosten en Afrika in de komende jaren zal verdubbelen.

Hilton Mallorca Galatzo – Hilton Mallorca Galatzo, dat deze zomer wordt geopend, maakt deel uit van een duidelijke uitbreiding van Hilton’s hotels op eilanden in de Middellandse Zee. Met drie zwembaden, twee zwembadbars en uitgebreide wellnessfaciliteiten bewijst dit hotel dat Hilton zowel ongelooflijke resorthotels als kwaliteitshotels in de stad wil leveren.