Holiday Inn keer terug naar Kyoto

De eerste Holiday Inn van Japan opende in 1973 in Kyoto, dus de opening luidt een terugkeer in naar de wortels van het merk in Japan. Holiday Inn Kyoto Gojo wordt het elfde hotel onder de Holiday Inn-merkfamilie in Japan. Het project is IHG’s tweede overeenkomst met AXA IM Alts. Met meer dan 4.300 open deuren wereldwijd, is Holiday Inn ‘s werelds grootste hotelmerkfamilie.

IHG Hotels & Resorts (IHG) heeft een managementovereenkomst getekend met AXA IM Alts om Holiday Inn Kyoto Gojo begin 2025 te openen. De opening luidt de terugkeer in naar de wortels van het merk in Japan, met de opening van de eerste Holiday Inn meer dan 50 jaar geleden in 1973. Nu Holiday Inn terugkeert naar Kyoto, wordt het het elfde hotel van Japan onder de Holiday Inn-merkfamilie en het derde hotel van IHG in de stad, naast ANA Crowne Plaza Kyoto en het onlangs geopende Six Senses Kyoto.

Het hotel met 183 kamers zal een uitgebreide renovatie ondergaan voordat het wordt omgedoopt tot Holiday Inn Kyoto Gojo. Na de heropening zal het hotel beschikken over eet- en recreatievoorzieningen, waaronder een lobbylounge en café-bar, een chique restaurant, meerdere banketzalen, traditionele Japanse daiyokujo-baden en een fitnessruimte.

Naast het toevoegen van een nieuwe open lobby lounge & café-bar en een ultramoderne fitnessruimte en een uitgebreide renovatie van alle kamers, zullen de renovatiewerkzaamheden prioriteit geven aan het verbeteren van de energie-efficiëntie van het gebouw, inclusief de installatie van energiebesparende douches, beheersystemen voor gastenkamers en nieuwe faciliteiten. De energiebesparing van het hotel zal worden beoordeeld om de BELS-certificering te verkrijgen.

Het hotel is goed gelegen tussen het centraal station van Kyoto en tal van cultureel erfgoed en traditionele restaurants in het centrum van Kyoto, en is ideaal gelegen voor bezoekers die aankomen met de Shinkansen-kogeltrein. De toeristische markt van Kyoto heeft een robuust herstel laten zien na de heropening van de grenzen door Japan na de pandemie, waarbij de bezoekersaantallen nu het niveau van 2019 overtreffen.

IHG blijft zijn positie als een van de toonaangevende internationale hotelbedrijven van Japan verankeren, die momenteel 59 geopende en pijplijnhotels in het hele land heeft en zijn grootste groeiperiode ooit in Japan doormaakt.