IHG warmt op in Mexico, Latijns-Amerika en Caribisch gebied

Spannende openingen en aankomende debuten voor zijn luxe- en lifestylemerken. IHG Hotels & Resorts viert zijn uitzonderlijke groei op het gebied van luxe en levensstijl in Mexico, Latijns-Amerika en het Caribisch gebied (MLAC). Deze uitbreiding is al een van de grootste luxe- en lifestyleportfolio’s ter wereld en onderstreept de strategische focus, aanzienlijke investeringen en ambitieuze groeiplannen van IHG in de regio voor dit belangrijke segment. Met vijf openingen tot nu toe in 2024 en 32 panden die momenteel in de regionale pijplijn zitten, zal IHG naar verwachting zijn aanwezigheid op het gebied van MLAC op het gebied van luxe en lifestyle de komende jaren meer dan verdubbelen. IHG’s nieuwste en aankomende openingen in Mexico, Latijns-Amerika en het Caribisch gebied omvatten een rijke mix van gewilde bestemmingen, zorgvuldig ontworpen resortoases en unieke stedelijke ervaringen voor zowel vakantiegangers als zakenreizigers.

Six Senses, wereldberoemd om het bieden van de ultieme wellness- en duurzaamheidservaringen in enkele van ‘s werelds meest adembenemende landschappen, maakte in april zijn langverwachte debuut in de regio met de opening van Six Senses La Sagesse in Grenada. De ongelooflijke natuurlijke schoonheid van het eiland en de zielsverbindende culturele ervaringen vormen de perfecte achtergrond voor een reis van ontdekking, verjonging en feest.

InterContinental Hotels & Resorts, ‘s werelds eerste en grootste luxe hotelmerk, heeft momenteel de grootste aanwezigheid in de luxe- en lifestyle-portefeuille in MLAC met 20 open accommodaties. In het voorjaar van 2023 vierde het merk de opening van InterContinental Dominica Cabrits Resort & Nature Spa, een afgelegen toevluchtsoord aan het strand te midden van de natuurlijke schoonheid van het eiland Dominica. Terwijl InterContinental blijft uitbreiden in de regio, kondigt IHG aan dat het in de tweede helft van 2024 het 293 kamers tellende InterContinental Presidente Monterrey in Mexico zal openen met zijn jarenlange partner Grupo Presidente.

Kimpton Hotels & Restaurants, gevierd als pionier op het gebied van het concept van unieke, design-forward hotels die de geest aanwakkeren door middel van uitgebreide ervaringen, zet zijn opwindende groeimomentum in MLAC voort na de opening van Kimpton Grand Roatán Resort & Spa in het najaar van 2023. Het boetiekluxemerk maakte een sterke start van 2024 en debuteerde in februari met Kimpton Virgilio in de levendige wijk Polanquito in Mexico-Stad, in april gevolgd door Kimpton Mas Olas Resort & Spa in het charmante kustplaatsje Todos Santos op het schiereiland Baja Sur in Mexico. Begin deze zomer is het de bedoeling om het 130 kamers tellende Kimpton Las Mercedes te openen, gelegen in het bruisende Santo Domingo in de Dominicaanse Republiek, in samenwerking met Iberostar Group. Het merk zal voor het einde van het jaar ook zijn eerste all-inclusive resort aan het strand onthullen, Kimpton Tres Ríos Riviera Maya.

Vignette Collection, IHG’s nieuwste luxe- en lifestylemerk dat in 2021 debuteerde, is een verzameling van verschillende, zorgvuldig uitgekozen hotels die unieke verblijven aanbieden, allemaal verenigd door een gevoel van doelgerichtheid. El Gran Encomendero op het schiereiland Yucatán vertegenwoordigt de eerste ondertekening van het merk in zowel Mexico als Noord- en Zuid-Amerika en wordt het eerste merkhotel in de historische stad Valladolid. Het pand met 83 kamers, dat naar verwachting in 2025 wordt geopend, bevindt zich op een opkomende bestemming voor internationale vakantiereizen, zakelijke evenementen en bruiloften.

Als The World’s Neighborhood Hotel haalt Hotel Indigo inspiratie uit de omliggende buurt en cultuur van elk hotel om een warme en levendige sfeer te creëren die gasten inspireert om iets nieuws te ontdekken. Eerder deze maand onthulde het snelgroeiende lifestylemerk het langverwachte Hotel Indigo Grand Cayman, 282 uitzonderlijke kamers, op het beroemde Seven Mile Beach van Grand Cayman.

Om de strategische focus en investeringen van IHG in luxe en lifestyle in de regio verder aan te tonen, werden onlangs drie mijlpalen aangekondigd in Turks- en Caicoseilanden voor InterContinental, Kimpton en Hotel Indigo. De resorts, gelegen aan de pittoreske Grace Bay van Turks- en Caicoseilanden, markeren het debuut van IHG op het beroemde Caribische eiland en staan allemaal klaar om in 2027 te openen.

Gevoed door spannende overnames en nieuwe merklanceringen, heeft IHG zijn luxe- en lifestyleportfolio de afgelopen jaren getransformeerd tot een van de grootste in de horeca. Wereldwijd blijven merken op dit gebied een groeiend deel van IHG vertegenwoordigen met meer dan 850 geopende en pijplijnhotels