Mega biedt voortaan ook mobiele telefonie aan

Mega wil “dezelfde mobiele connectiviteit aanbieden, alleen goedkoper”. – “Mobiele telefonie is qua type product vergelijkbaar met energie”. – Mega wil gezinnen helpen hun vaste maandelijkse kosten te beheersen, ruimer dus dan energie.

Mega, de grootste Belgische leverancier van vooral groene elektriciteit en gas, start een nieuwe activiteit op. Voortaan brengt Mega ook mobiele telefoonabonnementen op de markt, met een even goede mobiele connectiviteit als andere aanbieders, én aan een budgetvriendelijkere prijs. Mega wil qua mobiele telefonie zijn eigen koers bepalen, met unieke features. Bovendien brengt Mega Telecom tegelijkertijd een mobile app uit die gezinnen toelaat hun maandelijkse uitgaven onder controle te houden.

“We hebben altijd het voornemen gehad onze activiteiten te diversifiëren”, zegt Thomas Coune, CEO van Mega. “We zijn ondernemers, dus het is logisch dat het regelmatig kriebelt om iets nieuws te starten. We hebben onze energieactiviteiten al geografisch uitgebreid; we bieden ook energiecontracten aan in Nederland. Nu starten we met een nieuw aanbod dat qua flow en beheer heel goed aansluit bij onze bestaande activiteiten als energieleverancier. Het is de bedoeling dat onze telecompoot op termijn even belangrijk wordt als onze energiepoot”, aldus nog Coune.

De mobiele telefoonabonnementen van Mega zijn uniek door de combinatie van twee zaken: De klant kan makkelijk zijn uitgaven beheersen. Hij kan eenvoudig budgetlimieten bepalen, per abonnement, en bepaalde types verbruik vlot blokkeren en deblokkeren. Hij kan ook heel wat waarschuwingen instellen om nooit zijn gewenst maandelijks budget te overschrijden, ruim meer dan wat wettelijk verplicht is. Gezinnen die zowel voor energie als voor mobiele telefonie klant zijn, krijgen een zogenaamde combinatiekorting. Dat is een extra korting op hun mobiele telefonieabonnementen. Zo wordt mobiele telefonie dus nog betaalbaarder voor het gezin.

Verder maakt Mega gebruik van de synergieën met haar energietak om maximaal voordeel te halen uit de gestroomlijnde processen en werkmethoden van zowel energie- als mobiele telefoonabonnementen. Dit ligt mee aan de basis van de goedkopere prijzen van haar mobiele telefonieabonnementen én van haar energie.

Een mobiel telefoonabonnement is qua product vergelijkbaar met een nergiecontract

Mega wil gezinnen helpen hun vaste maandelijkse uitgaven te beheersen. Naast energie, zijn mobiele telefoonabonnementen commodity-producten geworden, die kwalitatief nauwelijks verschillen, dus waar de concurrentie op prijs en op features volop kan spelen. Binnen het gezin is mobiele telefonie een vaste kostenpost geworden, waarbij niet enkel de volwassenen maar ook de kinderen en jongeren in het gezin vaak een abonnement hebben.

Low-cost speler Mega investeerde sterk in de digitalisering van haar nieuwe aanbod. Heel wat processen, en de globale manier van werken voor wat betreft energie- en mobiele telefoonabonnementen, liggen dicht bij mekaar. Daardoor was het voor Mega evident om vanuit energie de stap te zetten naar een aanbod in mobiele telefonie. Door de verregaande digitalisering, kan Mega goede voorwaarden bieden voor de abonnementen die het verkoopt. Bovendien krijgen energieklanten een extra “combinatiekorting” op hun abonnementen voor mobiele telefonie.

Mega Telecom biedt concreet drie abonnementen aan:

Spark aan 12€ per maand, met maandelijks 150 belminuten + 150 sms’en + 5 GB mobiele data. Combinatiekorting met een energiecontract: -2€ per mobiel abonnement. Promotie-aanbod de eerste drie maanden: 6€ per maand in combinatie met een energiecontract en 8€ per maand indien men enkel het telefonieabonnement neemt.

Flash aan 17€ per maand, met onbeperkt telefoneren en sms’en + 15 GB mobiele data. Combinatiekorting met een energiecontract: -2€ per mobiel abonnement. Promotie-aanbod de eerste zes maanden: 11€ per maand in combinatie met een energiecontract en 13€ per maand indien men enkel het telefonieabonnement neemt.

Star aan 27€per maand, met onbeperkt bellen en sms’en + 60 GB mobiele data. Combinatiekorting met een energiecontract: -2€ per mobiel abonnement. Promotie-aanbod de eerste zes maanden: 17€ per maand in combinatie met een energiecontract en 19€ per maand indien men enkel het telefonieabonnement neemt.

Een mobile app voor het beheer van je mobiele telefoonabonnementen

Tegelijk met de lancering van haar aanbod in mobiele telefonie, brengt Mega ook een ‘myMega’ mobile app uit voor het beheer van mobiele telefoonabonnementen. Klanten kunnen via de mobile app of op hun pc/laptop alles zelf opvolgen en aanpassen: Het verbruik en budget opvolgen; De facturen raadplegen; Een abonnement wijzigen, bijvoorbeeld opties toevoegen of verwijderen; Een bijkomend abonnement bestellen; Bestellingen, zoals wijzigingen van de opties van een abonnement, opvolgen met een track & trace zoals bij een webshop.

Een zusterbedrijf voor de energiepoot

Mega Telecom is een apart bedrijf binnen de Mega-groep, met een eigen directieteam en een dedicated helpdesk-team van 20 personen. Dit aantal zal evolueren met de groei van de activiteiten.

Mega’s telefoniepartners

Mega’s telefoonabonnementen gebruiken het netwerk van Orange. Mega’s telefonieklanten zullen dan dezelfde mobiele connectiviteit hebben als de Orange-klanten, en daarnaast ook meegenieten van de technologische evolutie van het Orange-netwerk. Voor de verwerking van alle gegevens van de telefoongesprekken (als input voor de facturatie) maakt Mega onder meer gebruik van het beproefd platform van Transatel, één van de leidende Europese MVNO-enablers