Nordic breidt uit naar Duitse markt

Reisorganisatie Nordic, gekend voor zomer- en winterreizen naar Scandinavië, betreedt een nieuwe afzetmarkt. Na de uitbreiding met een kantoor in Nederland en een team van experten voor Franstalige klanten, besluit Nordic zich ook te richten op de Duitse markt. Duitse klanten kunnen nu ook bij Nordic terecht om een op maat gemaakte reis of een pakketreis te boeken naar het Hoge Noorden.

Nordic Duitsland gaat van start met een reeks winterreizen naar Lapland en zeereizen langs de Noorse kust met Hurtigruten. Om de reizigers het nodige comfort aan te bieden, wordt er ook een nieuwe rechtstreekse vlucht naar Lapland georganiseerd vanuit Düsseldorf. De zeereizen met de Hurtigruten postboot kunnen bovendien vanaf elke luchthaven in Duitsland worden aangevat.

Op een aanhoudende expansiekoers : Naast de reizen naar Lapland en de zeereizen met Hurtigruten wil Nordic Duitsland haar productaanbod snel uitbreiden met meer bestemmingen in Scandinavië. Dat toont nogmaals aan dat Nordic, ondanks de coronapandemie, blijft groeien.

Wat startte als een nichebedrijfje ‘Noorwegen Info’ in 1980, is sinds de overname van Maarten Raes in 2008 uitgegroeid tot een reismerk met winter- en zomerreizen naar verschillende bestemmingen in Scandinavië en ver daarbuiten. Het geïmproviseerde kantoor in de woonkamer van Maarten werd al snel ingeruild voor verschillende kantoren en servicepunten in Vlaanderen en Brussel, Nederland en Duitsland.

Een perfecte match met de Duitse markt

Nordic is uitgegroeid tot de grootste speler in België voor Scandinaviëreizen dankzij een gevarieerd productengamma en een deskundig team met drie kantoren in België. Een jaar geleden opende het bedrijf vervolgens een kantoor in Nieuwegein en betrad daarmee de Nederlandse markt. Hugo van Drie, die de afgelopen 19 jaar onder meer heeft gewerkt voor Eliza was here, Jiba en Sunweb, is hoofd van de Duitse en Nederlandse markt.

“Onderzoek heeft uitgewezen dat de wensen van de Duitse markt perfect aansluiten bij onze unieke producten. Wij hebben er dan ook alle vertrouwen in dat deze uitbreiding succesvol zal zijn. We zijn enthousiast over wat we doen en kunnen niet wachten om meer Duitsers enthousiast te maken om naar Scandinavië te reizen,” zegt Van Drie.

Dat Van Drie een groot potentieel ziet in de Duitse markt, is begrijpelijk. De trend in de toeristische sector gaat steeds meer in de richting van bewust reizen met de nadruk op de natuur, weg van de platgetreden paden en de overweldigende drukte. Nordic ziet ook een groeiende belangstelling voor wintervakanties die meer activiteiten bieden dan alleen maar skiën.

Divers en uniek aanbod

Nordic is de referentie voor authentieke reiservaringen in de Scandinavische natuur en wil dat ook worden in Duitsland. Dat wil de reisorganisatie doen door diversiteit in het aanbod (vb. gezinsvakanties, natuurvakanties, sportieve reizen, culinaire of culturele reizen) en door diversiteit op vlak van accommodaties. Zo kan je bij Nordic slapen in een hotel gemaakt uit ijs of in een boomhut in de Zweedse wildernis.

De Travel Designers maken indruk met hun ervaring en deskundigheid. Zij kennen de regio’s als hun broekzak en stellen de klantentevredenheid steeds voorop. Op die manier garanderen zij reizen volgens de behoeften en wensen van hun klanten. Momenteel komt er nog geen fysiek kantoor in Duitsland, al kan je wel bij het servicecentrum in Nieuwegein terecht. Hier is het Duitstalige team – bestaande uit gekwalificeerde Travel Designers en marketeers – altijd via videogesprekken bereikbaar.

Nordic is de specialist voor reizen naar het Hoge Noorden, in België en Nederland, en is ambitieus om ook de Duitse markt te veroveren. Tegelijk met de marktintroductie lanceert Nordic Duitsland daarom een nieuwe website: www.nordic.de. Ook op deze markt ligt de nadruk op authentieke ervaringen in de natuur, gebaseerd op vakkennis en een persoonlijke aanpak.