Perrier viert 160 jaar met herontwerp van iconische groene fles

PERRIER® + STARCK®: voor de eerste keer in de geschiedenis van Perrier wordt naast het design ook de vorm van de fles herontworpen door beroemde kunstenaar Starck. PERRIER® kondigt voor haar 160e verjaardag een nieuwe samenwerking aan met Franse artiest Philippe Starck, die als primeur zijn eigen stempel mag drukken op de vorm van de fles. PERRIER® + STARCK® onthult een boeiend optisch spel met glas en straalt klasse en karakter uit. De veelzijdige artiest staat bekend om zijn democratische ontwerpen en wil door middel van innovatieve creaties alledaagse handelingen vergemakkelijken. PERRIER® + STARCK® limited edition is vanaf mid november 2023 verkrijgbaar op de internationale markt.

Starck is de eerste artiest die carte blanche krijgt om naast het design ook de vorm van de iconische groene fles te herontwerpen. De samenwerking PERRIER® x STARCK zet de lange traditie van samenwerkingen tussen PERRIER® en gerenommeerde kunstenaars voort. Sinds haar ontstaan in 1863, werkte het merk samen met enkele van ‘s werelds grootste en meest invloedrijke kunstenaars, die elk hun stempel op hun tijd drukten, waaronder Andy Warhol, Salvador Dalí, Bernard Villemot, Raymond Savignac, Jean Carlu en JeanGabriel Domergue. In 2021 kwam Japanse kunstenaar Murakami aan bod, die zijn kleurrijke pop-art universum verenigde met de creatieve pioneersgeest van Perrier. Alle kunstenaars en artiesten creëerden verrassende affiches en beelden voor het merk.

De Franse artiest speelde voor deze nieuwe editie met optiek en illusie en haalde zijn inspiratie uit de Fresnel lens, een lens uit 1823 die de zeevaart veiliger maakte dankzij een bundeling van de stralen die de lichtstroom verbetert. Op basis van deze techniek en van zijn duurzame savoir-faire ontwierp Starck horizontale glazen strepen op de fles die de lichtgevende energie van het merk en de mysterie van de bubbels en het water oproepen. De horizontale strepen onthullen de spetterende bubbels en creëren een optisch lichtspel. Bovendien bieden ze een comfortabele greep en vervullen ze daarmee een praktische functie die in lijn ligt met Starcks visie om het leven van mensen te verbeteren.

‘Als kind was ik altijd bang dat de fles uit mijn handen zou glippen. Ik hield hem dan zo stevig vast dat het pijn deed. Daarom koos ik voor dit gestreepte patroon. De fles klemt zich aan mij vast, ik aan de fles: het is een ander soort spel. En je zult het zien, in deze nieuwe fles zijn de bubbels absoluut betoverend.” – Philippe Starck

Een spektakel voor het oog

Het nieuwe design put haar kracht uit het verkennen van het Onbekende, zoals Starck formuleert: “In mijn project zit het Onbekende vervat in het idee dat elke bubbel een vergrootglas is en dat door de structuur van een Fresnel lens te gebruiken, ik een optische dimensie kon creëren die mysterie en een vleugje fantasie met zich meebrengt. Het eindresultaat is een spel van optische illusies en dimensies.” De populaire groene waterfles in samenwerking met Starck is vanaf mid-november verkrijgbaar in twee maten: 31.1cl en 72.7cl.