Vinexpo Bordeaux is een tweejaarlijks wijnevenement voor wijnexperten. Voor de UDP Saint-Emilion een unieke gelegenheid om haar banden met invoerders en klanten te verruimen en nieuwigheden te lanceren.
Alain Naulet, directeur-generaal UDP Saint Emilion is alleszins uiterst tevreden over de contacten tijdens deze vakbeurs al is het nog duidelijk te vroeg om nu reeds de resultaten te evalueren.
Vinexpo bood tevens de opportuniteit om een nieuw project, waaraan meerdere maanden intense arbeid voorafging, in de kijker te plaatsen. Ook wijnproducenten moeten aldus Anne-Sophie Larvor, marketingverantwoordelijke, evolueren en zich aan moderne trends aanpassen. De verpakking speelt hierbij een belangrijke rol, reden waarom UDP Saint Emilion haar etiketten vernieuwde. Een prestigieuze wijn in oubollige flessen spreekt de jongeren, de klanten van vandaag en vooral morgen, hoegenaamd niet aan. De nieuwe etiketten die op Vinexpo werden voorgesteld behouden het evenwicht tussen een prestigieuze wijn met eeuwenoude traditie en de aandacht die de jonge generatie consumenten aan wijn besteedt.
Traditionele wijnliefhebbers vinden in de nieuwe etiketten nog steeds enkele ‘oude, historische items’ terug, terwijl de jongeren genieten van een levendige en attractieve introductie. Los van dit alles blijft de inhoud van de fles onberispelijk kwalitatief.
UDP Saint Emilion bestaat sinds 1931 en telt meer dan 150 aangesloten wijnboeren, goed voor ruim 700 ha wijngaarden en noteert een zakencijfer van meer dan 25 miljoen euro. www.udpse.com