Viña Albina Reserva Vendimia Seleccionada 2011

Viña Albina Reserva Vendimia Seleccionada 2011 werd uitgeroepen tot de beste Rioja in het Verenigd Koninkrijk. Hij kreeg deze erkenning als de beste Rioja-wijn in de Rioja Masters 2016 wedstrijd georganiseerd door het gerenommeerde Britse tijdschrift The Drinks Business. Een extra succes voor deze klassieke Rioja, waarvan het onnavolgbare karakter wordt gewaardeerd en beloond door de internationale critici. Net het onnavolgbare karakter is ook voor de Spaanse consument de aanleiding om de Viña Albina tot een van de favoriete wijnen uit te roepen, zegt Bodegas Riojanas CEO Santiago Frías. De slogan van dit historische merk ‘In de familie sinds 1890’, synthetiseert trouwens de persoonlijkheid en de waarden die de  Viña Albina uitstraalt. Viña Albina is het eerste merk waarmee de bodega in de late negentiende eeuw op de markt kwam, merk dat ondertussen een  ​​onmisbare metgezel is geworden voor talloze families, meerdere generaties en de Spaanse consument in het algemeen.

Bodegas Riojanas is gespecialiseerd in hoogwaardige wijnen, oude op vat gerijpte wijnen en 65% van de omzet wordt in de categorieën Reserva en Gran Reserva gerealiseerd.

Viña Albina Reserva Vendimia Seleccionada 2011 is gemaakt met de traditionele Rioja druiven (vooral Tempranillo aangevuld met Mazuelo en Graciano) afkomstig uit geselecteerde percelen gelegen in Cenicero en San Vicente de la Sonsierra. Een mix die representatief is voor de klassieke Rioja Alta Reservas. Nieuwe gecontroleerde gisting technologieën en een lange maceratieperiode zijn eveneens onderdeel, de wijn rijpte 24 tot 30 maanden in Amerikaanse eiken vaten en minstens  24 maanden in de fles vooraleer in de handel te worden gebracht.

Het is een wijn met cherry-rode tinten en een elegante neus met fruitige aroma’s en volle, subtiele nuances van het ouderen. Goed gestructureerd en een fluweelzacht, goed uitgebalanceerd gevoel in de mond, met een leuke finesse. Bij de afdronk, persistente en geurige sensaties die lang uitvloeien en de consument verleiden om nog een slok te nemen…