Eindelijk zal Parijs zijn eigen grote professionele wijnbeurs krijgen, waarbij de rijkdom en het potentieel van de Franse wijn uit het centrum in de spotlights zullen staan. Het is dan ook de eerste keer dat de organisaties van wijnprofessionals de handen in elkaar slaan om een ‘Grand Salon du Vin’ te organiseren in Parijs: Vinovision. Dit gloednieuwe event zal zijn vaste stek krijgen op de internationale agenda van de Grote Wijnsalons.
De interprofessionele organisaties van Vins du Val de Loire, Centre-Loire, Bourgogne en het Syndicat Général des Vignerons de la Champagne hebben zich voor de gelegenheid aangesloten bij het samenwerkingsverband COMEXPOSIUM om VinoVision mogelijk te maken. Andere Franse wijngebieden uit het centrum of ‘régions septentrionales’ zoals men in Frankrijk zegt, kunnen zich nog aansluiten bij dit initiatief. De genoemde wijngebieden hebben als gemene deler dat zij wereldwijd een grote bekendheid genieten om hun witte kwaliteitswijnen, sprankelende schuimwijnen, champagnes en plezierige of gastronomische rode en rosé wijnen. Ook stralen de autochtone druivenrassen zoals de sauvignon blanc, de chenin blanc, de chardonnay, pinots, cabernets en andere, internationale allure uit.
VinoVision wordt een jaarlijks terugkerend evenement, op menselijke schaal, dat georganiseerd zal worden in Hal 4 van de Porte de Versailles (15000m²). Voor de eerste editie, van 12 tot 14 februari 2017 worden 65 exposanten en 10.00 bezoekers verwacht.
Het concept van het Salon stoelt op een nieuwe visie en missie: het internationale aankopersgild inspireren en in contact brengen betaalbare wijnen uit prestigieuze appellaties, wat hen zal toelaten om in te spelen op de nieuwe trends in het uitgaansleven, de gastronomie en de dagelijkse consumptie. Dit alles wordt gecombineerd met de aantrekkingskracht van Parijs als internationale metropool.
COMEXPOSIUM Group is een van de wereldleiders in de organisatie van events en is betrokken bij meer dan 170 B2C en B2B evenementen, waarbij 11 sectoren (o.a. food, landbouw, mode, staatsveiligheid, bouw, hightech en transport) worden gecoverd. COMEXPOSIUM verwelkomt jaarlijks 45.000 exposanten en meer dan 3 miljoen bezoekers in 26 landen wereldwijd.