Wat is volgens jou nog Belgischer dan ….

friet met mayonaise of andalouse? Lay’s® daagt je uit!

 

» Nieuw: Lay’s® Fries Mayo en Lay’s® Fries Andalouse – » Contest: jouw idee binnenkort als nieuwe verpakking?

Een frisse pint, Manneken Pis, een wafel met veel slagroom en chocolade… Dat is België ten top, maar niets Belgischer dan een pak friet met mayonaise of andalouse. Daarom steekt Lay’s® net deze klassiekers in twee overheerlijke chips smaken: Lay’s® Fries Mayo en Lay’s® Fries Andalouse. Hiermee speelt Lay’s® in op de nationale trots, want iedereen weet dat je een rasechte Belg regelmatig in de frituur aantreft voor zijn of haar favoriete combo frietjes, sauzen en frituursnacks. Maar kan het nóg Belgischer? Lay’s® daagt de consument uit met de challenge #BelgischerKanNiet en bekroont twee winnaars met 5.000 euro. Ga jij de uitdaging aan? Wie weet spot je jouw op en top Belgisch idee binnenkort in de winkelrekken en maak je deel uit van Lay’s® zijn verpakkingsgeschiedenis!

België in een chipssmaak

België is niet zomaar te omvatten in een zak chips. Behalve als het aan chipsspecialist Lay’s® ligt. Lay’s® lanceert in samenwerking met sausexpert Brussels Ketjep twee unieke Lay’s® Iconic Local Flavours – Lay’s® Fries Mayo en Lay’s® Fries Andalouse – en steekt de smaken der smaken van de Belgische frietcultuur in een even lekker chipje, perfect om te delen met vrienden, familie en Belgiëfans. Beide smaken mogen zich sinds kort deel van het Lay’s® assortiment noemen.

Lay’s® Fries Mayo en Lay’s® Fries Andalouse – prijs €1,69

#BelgischerKanNiet, of toch?

Sinds april liggen de twee nieuwe smaken in de rekken en kunnen ze volop geproefd worden. Lay’s® daagt de proevers uit om met iets nóg Belgischer op de proppen te komen: wat is volgens jou nog typischer aan ons Belgenland? Het festivalseizoen, het wielertoerisme, aan het barbecueën slaan terwijl het nog koud is buiten etc. Iedereen die denkt een overtreffende trap te hebben gevonden, kan vanaf juni via de actiepagina van Lay’s® de strijd aangaan door een idee in te zenden en die te delen op zijn of haar social media.

Jouw idee als nieuwe verpakking?

Tot midden juli roept Lay’s® op om al je ideeën in te zenden. Maar er moet uiteraard ook gestemd worden. Wie benieuwd is naar de inzendingen, kan via de website stemmen op zijn of haar favoriet! Een kritische jury komt nadien met het eindverdict en kroont de bedenkers van de twee beste #BelgischerKanNiet-ideeën tot winnaar.  Ze winnen niet enkel €5.000 maar schrijven ook geschiedenis met hun idee als gloednieuwe verpakking. Voor het eerst zal Lay’s zijn verpakkingen volledig herontwerpen naar echte collector’s items! Ligt jouw ontwerp binnenkort in de winkelrekken?