Emirates en de ATP hebben hun iconische wereldwijde samenwerking vernieuwd. De airline blijft tot 2030 aan als Premier Partner en Officiële Airline van de ATP Tour. Sinds de start van hun samenwerking in 2013, hebben Emirates en de ATP een van de langstlopende en meest herkenbare partnerships in het professionele tennis opgebouwd.
Dankzij de verlenging blijft Emirates zijn premium hospitality presenteren op bijna 60 ATP-toernooien per seizoen, verspreid over zes continenten. De kenmerkende netbranding van Emirates blijft een opvallend onderdeel van de kijkervaring voor miljoenen fans wereldwijd. Daarnaast behoudt Emirates prominente marketingrechten en waardevolle merkzichtbaarheid gedurende het hele seizoen – en blijft daarmee een van de meest aanwezige merken in de tenniswereld.
Vanaf 2026 zal Emirates zijn merkzichtbaarheid verder uitbreiden door als eerste ooit partner te worden voor het mouwlogo van scheidsrechters op de ATP Tour. Deze nieuwe stap sluit aan bij de bestaande betrokkenheid van Emirates bij sportofficials in grote sponsorprojecten zoals de NBA, ICC, World Rugby, EPCR en SailGP.
Boutros Boutros, Emirates Executive Vice President, Corporate Communications, Marketing and Brand, verklaarde: “De internationale reikwijdte en invloed van de ATP Tour biedt Emirates een uitzonderlijk platform om wereldwijd verbinding te maken met tennisliefhebbers en een consistente, authentieke merkassociatie met de sport op te bouwen. Door middel van uitzonderlijke hospitality en strategische activaties op de meest prestigieuze toernooien ter wereld, versterken we de band met onze trouwe klanten. We kijken ernaar uit om nauw met de ATP samen te blijven werken en dit partnership verder te benutten, terwijl we onze wereldwijde tennisaanwezigheid uitbreiden.”
Daniele Sano, ATP Chief Business Officer, voegde toe: “Emirates is al meer dan tien jaar een vaste waarde op de ATP Tour en deze verlenging is een belangrijk moment voor ons beiden. Het benadrukt de kracht van onze relatie en alles wat we samen hebben opgebouwd. De Tour bevindt zich momenteel in een bijzonder dynamische fase, met recordopkomsten, toenemende commerciële interesse en een sterke opwaartse lijn. We zijn trots om verder te bouwen met een partner en een écht premium merk dat onze visie op de toekomst van de sport deelt.”
Naast het gebruik van de digitale en sociale kanalen van de ATP, zal Emirates starten met digitale promoties in samenwerking met spelers via een speciaal activatieprogramma. Zo worden enkele van de grootste sterren van de sport geïntegreerd in de merkcampagnes van Emirates. De ATP Tour verbindt Emirates jaarlijks met meer dan 5 miljoen fans op locatie – een bewijs van de wereldwijde impact van zowel tennis als ‘s werelds grootste internationale luchtvaartmaatschappij.
Naast de ATP Tour is Emirates ook trotse sponsor van alle vier de Grand Slam-tennistoernooien: de Australian Open, Roland-Garros, Wimbledon en de US Open.