- Carrefour lanceert zijn eerste Act for Food Challenge: de challenge van seizoensgebonden groenten – • De actie loopt van 5 juni tot 7 juli 2019 – • Het doel is om consumenten kennis te laten maken met seizoengroenten
Carrefour lanceert zijn eerste Act For Food Challenge. Als onderdeel van het Act For Food-platform implementeert Carrefour concrete acties om beter te eten. Deze engagementen komen ook tot uiting in acties van consumenten. Er zijn veel initiatieven in deze richting: tussen voedingscoaching en challenges.
Een seizoengroenten-rooster om aan te vullen op de bingo-manier om de consumptie van seizoengroenten aan te moedigen. Deze eerste challenge is de Challenge van de seizoensgebonden groenten die loopt tot 7 juli 2019. Klanten worden op een leuke manier aangemoedigd om verschillende soorten groenten te ontdekken en ze op uiteenlopende manieren te bereiden.
De deelname aan de Act for Food Challenge gebeurt via het online platform www.seizoenschallenge.be en de Carrefour-applicatie, beide zijn rechtstreeks verbonden met de Bonus Card. Op de manier van een bingo kan de klant een groenten-rooster voltooien. Zodra een kolom of een diagonaal is gevuld met 5 seizoengroenten, krijgt de klant 150 punten. Wanneer hij zijn Bonus Card bij het afrekenen presenteert, wordt zijn groenten-rooster automatisch gevuld.
Het principe is simpel: hoe meer seizoengroenten de klant koopt, hoe meer hij wint! Het is ook een gelegenheid om seizoensgebonden recepten te ontdekken op www.seizoenschallenge.be. De klanten worden hierdoor bewuste consumenten
Carrefour wil haar klanten sensibiliseren om seizoengroenten te gebruiken en hun vele voordelen te benadrukken. We zetten hier een vijftal op een rijtje: 1. Ze zijn zeer smaakvol – 2. Ze beantwoorden op het juiste moment op de voedingsbehoeften – 3. Ze zijn rijk aan antioxidanten – 4. Het is een milieuvriendelijk gebaar – 5. Ze laten toe om de menu’s te variëren, vooral dankzij de vergeten groenten
Carrefour bekleedt een unieke positie in België dankzij haar uiteenlopende winkelformats, haar aanbod en de meer dan10.000 gemotiveerde mannen en vrouwen die klaarstaan om de klant te helpen en hem te bieden wat hij nodig heeft om evenwichtig en aangenaam te leven. De ambitie van Carrefour is de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. Haar programma met concrete acties, zoals Act for Food is bedoeld om mensen de mogelijkheid te geven om beter te eten. Het engagement van Carrefour België op het gebied van zijn sociale verantwoordelijkheid werd erkend: de retailer won de prijs ‘CSR Professional of the Year 2018′.