Delhaize: gezonde maaltijden

Delhaize merkt al een aanzienlijke toename van de online aankopen van een nieuw assortiment gezonde maaltijden voor kinderen. Deze maaltijden zijn verkrijgbaar in de versrayon

 

Delhaize werkt verder aan “beter leven begint bij beter eten” en heeft nu twee nieuwe merken verse kant-en-klaarmaaltijden voor kinderen in de rayons: Little Dish en Ready to Grow. Deze gezonde, bereide maaltijden zijn te vinden in de versrayon en vormen een nieuwe toevoeging aan het assortiment maaltijden voor kinderen in België. Delhaize ziet de online verkoop 3 keer sneller groeien dan het traditionele assortiment kant-en-klare maaltijden.

Een recent concept in België

Doorgaans staan maaltijden voor baby’s op een schap in de rayon van de babyvoeding. Vandaag zorgen twee merken voor een revolutie in deze categorie met een nieuwe bewaarwijze. Deze producten staan niet in de rayon babyvoeding, maar in de versrayon. Het is een recente innovatie in België en Delhaize is zeer blij om ze te kunnen aanbieden aan haar klanten. Deze bewaarwijze helpt gehaaste ouders aan een gezonde, verse en evenwichtige maaltijd voor hun kroost.

Bovendien ziet Delhaize een dubbele trend die verband houdt met de levensstijl van ouders. Ouders tonen een sterke interesse in dit soort producten, die vers én makkelijk te bereiden zijn. Maar ook de evolutie van de online verkoop van deze producten, het favoriete kanaal voor mensen die tijd willen besparen, beantwoordt blijkbaar aan de sterke vraag van de ouders. Delhaize stelt vast dat 6,8% van de verkoop van deze producten online gebeurt, tegenover 2,1% voor traditionele bereide gerechten.

Little Dish

Little Dish biedt verse en gezonde kant-en-klaarmaaltijden voor kinderen van 1 tot 5 jaar. Deze innovatieve gerechten worden vanaf nu in de frigo bewaard, zodat ze vers blijven.

Om de versheid en kwaliteit van de producten nog meer te garanderen, worden de gerechten bovendien in België geproduceerd en ontwikkeld met de hulp van kinderdiëtiste Vicky De Beule om de perfecte voedingsbalans voor de kleinsten te garanderen. De gerechten zijn ook rijk aan groenten, gemaakt met natuurlijke ingrediënten, bevatten geen toegevoegde suikers en zijn zoutarm. Dit alles in een gerecht rijke smaak, geproefd door door ‘Tiny Tasters’ om er zeker van te zijn dat het in de smaak valt bij kleintjes.

Naast de focus op de kwaliteit en versheid van het product, besteedt Delhaize bijzondere aandacht aan de verpakking en de ecologische impact ervan. De schaaltjes van Little Dish zijn gemaakt van duurzame, 100% recycleerbare houtvezels. Met deze verpakkingsinnovatie kreeg het bedrijf in 2023 verschillende prijzen toegekend van “The Grocer”, een Brits retailmagazine. De prijzen voor “Beste duurzame verpakking”, “Beste verpakkingsontwerp” en “Beste baby-/kindervoedingsproduct” gingen naar Little Dish.

Het merk, oorspronkelijk opgericht door Hillary Graves in 2006 in het Verenigd Koninkrijk, zet zijn succesverhaal voort op de Belgische markt en is nu verkrijgbaar in de supermarkten van Delhaize. Het bedrijf wil een gat in de markt van de kindermaaltijden vullen nadat Hillary zelf besefte dat er een grote behoefte was aan verse, snelle maaltijden voor kleintjes. Door samen te werken met kinderdiëtisten heeft Hilary evenwichtige recepten kunnen ontwikkelen die zelfs door de meest veeleisende kinderen worden goedgekeurd.

Het Little Dish-assortiment van Delhaize omvat:  Spaghetti met gehaktballetjes – E3,79 – Kip Tikka Masala – €3,79 – Gehakt Parmentier – €3,79 – Veggie Lasagnette – €3,79

Ready to Grow

Ready to Grow biedt verse, 100% biologische groentepap voor baby’s van 4 tot 24 maanden, evenals verse, 100% biologische gerechten voor kinderen van 2 tot 7 jaar in het gamma “Ready to Jump”. Ook deze producten worden gekoeld bewaard om de versheid van de gerechten te garanderen.

Deze gerechten, ontworpen door voedingsdeskundigen en goedgekeurd door kinderartsen, worden bereid door middel van een zachte stoomkookmethode die alle vitaminen en mineralen behoudt, waardoor een 100% natuurlijk kwaliteitsproduct wordt gegarandeerd en de voedingswaarde wordt geoptimaliseerd. De productie vindt plaats in Fernelmont, België, in de provincie Namen, in het atelier van “La Cuisine des Champs”. Dit is gespecialiseerd in de productie van kindervoeding en garandeert en aangepast productieproces en het gebruik van lokale producten.

Het merk is het geesteskind van twee moeders, Caroline en Estelle. Beiden wilden een oplossing bieden aan ouders die geen tijd hebben om verse groentepap te maken voor hun kindjes, of die de inspiratie en creativiteit missen om elke dag gevarieerde maaltijden te bereiden. Ze zijn de uitdaging aangegaan om een gezonde oplossing aan te bieden op basis van verse producten om zo veel mogelijk gezinnen een betrouwbare oplossing te bieden.

Het gamma van Ready to Grow bestaat uit 4 verschillende groentepap-referenties voor baby’s van 4 tot 24 maanden:  Zoete aardappel, wortel & knolselder – Wortel, bloemkool & scharrelkip – Erwten, broccoli & kikkererwten  – Runderparmentier met pompoen & zoete aardappel – Verkrijgbaar in de winkels van Delhaize voor € 4,85

Er zitten ook 2 producten voor kinderen van 2 tot 7 jaar in het assortiment “Ready to Jump”: Macaroni met ham en kaas & bloemkool – Bolognese met verborgen groenten – Verkrijgbaar in de winkels van Delhaize voor € 5,99