Delhaize lentewijnbeurs 2020: Promoties maar ook advies

In het kader van deze nieuwe wijnbeurs, die plaatsvindt van donderdag 13 februari tot en met woensdag 11 maart, biedt Delhaize 2+1 gratis- en -25% promoties aan op meer dan 200 wijnen, schuimwijnen en alcoholvrije wijnen. Maar Delhaize gaat nog verder door elke week twee nieuwe 1+1-promoties aan te bieden die in de winkel ontdekt en geproefd kunnen worden, alsook vele bijkomende promoties op het online assortiment.

Het merk met de leeuw staat bekend om zijn experts in de wijnafdeling van de winkel om de klanten zo goed mogelijk te adviseren. Tijdens de wijnbeurs wordt de raad die in de supermarkten wordt gegeven, gebundeld in een brochure. Bewaar deze om altijd te weten wat de beste food pairing-mogelijkheden zijn. Delhaize nodigt haar klanten uit om te proeven met hun ogen dicht om de verrassende combinaties te ontdekken.

Wijn en chocolade hebben veel meer gemeen dan je zou denken. Deze twee landbouwproducten zijn sterk afhankelijk van de bodem, het klimaat en precieze kennis. Beide bevatten tannines – stoffen die voorkomen in de schil en de zaden van druiven, maar ook in cacaobonen – en zijn rijk aan antioxidanten. De smaakaspecten van chocolade hebben ook overeenkomsten met die van wijn. Je kunt kleur, textuur, aroma’s, fruitig of kruidig karakter en zelfs een nasmaak onderscheiden. Wat is er logischer dan ze samen te brengen in een smakelijke degustatiekoffer? Delhaize innoveert met twee koffers voor de prijs van € 3,99: rode wijn of roséwijn, elk met kleine chocolaatjes van het merk Galler.

De sterren van de wijnbeurs

Naast de mooie promoties zetten de aankopers van Delhaize enkele wijnen in de schijnwerpers: de Trivento White Malbec, één van de beste innovaties van het moment. Carpinus Dry Furmint, de Nuvola is de vrucht van de samenwerking tussen Virginie Saverys en onze wijnkelders in Molenbeek. Daarnaast ook de Cuatro Pasos met haar heel zeldzame druif, Mencia en de cuvée Cabernet (gebotteld in de wijnkelders van Delhaize) aangezien Delhaize wil blijven inzetten op Belgische wijnen.

In januari 2020 telt het netwerk van Delhaize Le Lion/De Leeuw maar liefst 800 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop& Go en Fresh Atelier) in België en Luxemburg kan er een unieke winkelervaring en een hoogstaande dienstverlening worden aangeboden. Klanten kunnen ook online winkelen via www.delhaize.be en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaize biedt een uitgebreid assortiment van meer dan 20 000 kwaliteitsproducten aan. Dankzij haar 8 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Delhaize Bio, Delhaize Extra, Delhaize Eco, Delhaize No Gluten & Delhaize Veggie) kan Delhaize aan alle noden van de klanten voldoen. Delhaize, dat in 2018 een omzet behaalde van meer dan 5 miljard euro en een marktaandeel van 24% (bron AC Nielsen) had in België, telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een internationale distributiegroep die actief is in 10 landen met ongeveer 372.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 6 700 winkels, waar wekelijks bijna 50 miljoen klanten boodschappen doen.