Delhaize wijnfestival

Ruim aanbod promoties, en veel nieuws uit het zuiden … Nog tot en met 13 maart loopt in alle Delhaize-winkels, het Wijnfestival. Klanten kunnen kennismaken met een heleboel nieuwigheden in het aanbod, inspiratie opdoen én voordeel halen uit een hele reeks “2+1”- en andere promoties.

Veel nieuws in het aanbod uit (onder andere) Italië, Portugal en Griekenland, het wijnfestival speelt in op evoluerende markttrends, 2+1-promoties op 200 wijnen en schuimwijnen, maar ook alcoholvrije wijnen en bieren, wekelijks nog extra afzonderlijke aanbiedingen

Delhaize en wijn, dat is een rijkgevulde geschiedenis. Met meer dan 155 jaar expertise en vaak bijzonder langdurende partnerships met wijnproducenten over de hele wereld, kan Delhaize als geen ander putten uit immense kennis en ervaring om een uniek aanbod voor haar Wijnfestival samen te stellen.

Dat Delhaize precies in het voorjaar een Wijnfestival organiseert, is overigens geen toeval. In deze periode van het jaar kunnen klanten voor het eerst kennismaken met nieuwe cuvées van wijnen uit het Noordelijk halfrond. Tegelijk zijn er interessante ‘einde reeksen’ op de markt van wijnhuizen aan de andere kant van de evenaar, die in maart/april hun nieuwe oogst binnenhalen. Ook dit voorjaar valt er dus heel wat nieuws te rapen, en bovendien focust Delhaize tijdens deze editie van het Wijnfestival op enkele interessante trends in de markt.

Markttrends: prijsbewust genieten en minder rood

Franse en Spaanse schuimwijnen winnen bij Delhaize opnieuw marktaandeel, nog steeds te danken aan de kleinere prijsinflatie dan die van champagnes of Italiaanse schuimwijn. Met intussen al meer dan 30 (schuim)wijnen in het Kleine Leeuwtjes-gamma die nog altijd aan succes blijven winnen, ziet Delhaize een duidelijke trend naar prijsbewust kopen. Die trend wordt nog verder bevestigd door de blijvende toename in de verkoop van Bag-in-Box, intussen al goed voor 45% van het volume.

Minder prijs-, maar wellicht meer smaakgebonden is het stijgende marktaandeel van witte en roséwijnen, ten nadele van rode wijn. Ook op die trend wil Delhaize tijdens dit festival inspelen, naast extra aandacht voor ‘alternatieve’ producten zoals een selectie bieren, alcoholvrije wijnen en… een trendy aperitief.

Zeven nieuwigheden in lijn met markttrends

Dit voorjaar voegt Delhaize enkele opvallende nieuwkomers toe aan het aanbod. Dat doet ze niet alleen om zich te onderscheiden van haar concurrenten, maar ook om rekening te houden met evoluerende markttrends en verwachtingen van klanten.

  • Griekenland: zuiders lekker: Klanten kopen steeds vaker prijsbewust. Elysian is de naam van de nieuwe, toegankelijke Griekse wijn uit Delhaizes eigen Winery.
  • Alcoholvrij: geen alcohol, wél smaak: Steeds vaker willen mensen bewust alcoholvrij genieten. Delhaize breidt het aanbod verder uit met twee alcoholvrije Codorniu Zero schuimwijnen en een nieuwe alcoholvrije cava: Oro de Uva Zero.
  • Hola Spritz: tijd voor apero : Nieuw in het aanbod van HOLA cava is de Hola Mediterraneo Orange Spritz, een smakelijk en kwaliteitsvol aperitief.
  • Corvezzo: Italiaans, bruisend, en nieuw : Italiaanse schuimwijn zit in de lift. Met deze Corvezzo brengt Delhaize een nieuwe organische Prosecco en een organische Blanc de Blancs naar Belgische feesttafels.
  • Natuurwijn: twee nieuwkomers : El Chardo en El Pinot zijn twee nieuwe natuurwijnen die Delhaize vanuit de Loire naar ons land brengt.
  • Nieuwe Chianti : Onder het Ruppiano-merk voegt Delhaize deze nieuwe Chianti Reserva toe aan het aanbod.
  • Vino Verde: booming business : Aan de opmars van de Portugese Vino Verde-regio lijkt de voorbije jaren geen einde te komen. Delhaize heeft met de Azulejo Alvarinho een prima aanbod van de trendy druif in de rekken.

Uitgebreid aanbod promoties

Tijdens het Wijnfestival zet Delhaize een indrukwekkende reeks producten in de kijker. Maar liefst 200 wijnen, schuimwijnen, alcoholvrije wijnen én een selectie bieren worden drie weken lang aangeboden tegen interessante 2+1-promoties in “Pick & Mix”, dus met de mogelijkheid om verschillende flessen te combineren. Bovenop die promoties die het hele Wijnfestival lang gelden, worden wekelijks nog twee andere 1+1-promoties toegevoegd, zodat de klant voortdurend iets nieuws kan blijven ontdekken. Voor extra inspiratie voorziet Delhaize ook een mooi uitgewerkt leaflet met extra informatie over twaalf verschillende wijnen en producten, geselecteerd door de in-house experts.

Focus op nieuwe producten en klassieke regio’s

Een selectie uit het aanbod dat tijdens dit Wijnfestival in de kijker zal worden gezet:

  • Elissa Perenna Franciacorta voor het eerst in 2+1-aanbod : De ‘Italiaanse champagne’ van Delhaize maakt nu ook deel uit van de Wijnfestival-promoties. Delhaize is nog altijd de enige retailer met een eigen merk schuimwijn.
  • Mâcon La Roche Vineuse: met dank een aan uitstekende oogst : Na een heel succesvol oogstjaar in 2023 is Bourgogne weer helemaal terug. Gebotteld in Delhaizes eigen Winery en in het 2+1-aanbod tijdens dit Wijnfestival.
  • Origineel uit de Loire: Villebois, Menetou Salon : Een interessant en tot nog toe minder bekend alternatief voor de klassiekere Pouilly Fumé.
  • Codorniu wijnen: de cava-pionier brengt nu ook wijnen zonder bubbels : Delhaize zet de Albarino en Tempranillo van Codorniu in de kijker.
  • Léon Perdigal: een nieuwe, toegankelijke naam uit de Rhônestreek.

 

Met een enorm gamma wijnen dat drie weken lang via unieke promoties wordt aangeboden, kunnen klanten bij Delhaize tijdens dit Wijnfestival opnieuw heel veel nieuwe dingen leren kennen. Nieuwe druiven, bekende regio’s of verfrissende smaken, met of zonder alcohol én met een biertje of aperitiefdrank als afwisseling: het Delhaize Wijnfestival brengt voor elk wat wils. Ook via Delhaize.be.