Diekirch Radler luidt nieuw tijdperk Luxemburgse biermarkt in

Het nieuwe bier van Diekirch legt de nadruk op de intentie van de brouwerij om echte laag-alcoholhoudende alternatieven aan te bieden op de lokale markt. La Brasserie de Luxembourg Mousel-Diekirch kondigt de lancering aan van een nieuw bier binnen het Diekirch gamma, Diekirch Radler, en speelt hiermee in op een evolutie waarbij consumenten bewustere keuzes willen maken wanneer ze bier drinken. Met de komst van een bier zoals Diekirch Radler, een laag alcoholhoudend alternatief met een fruitige en frisse smaak, biedt la Brasserie de Luxembourg vanaf heden een echt alternatief aan voor bierliefhebbers.

Een laag alcoholhoudend bier, een heerlijk alternatief

Na eerdere successen van de radler varianten op de Belgische en Duitse biermarkt, is het nu de beurt aan la Brasserie de Luxembourg Mousel-Diekirch om de radler variant van haar Diekirch pils op de Luxemburgse markt te lanceren. Een radler bier is een combinatie van bier waaraan vruchtensappen worden toegevoegd. Diekirch Radler is beschikbaar in de smaak Lemon & Lime en kan je kopen in flesjes en in blikformaat, met een alcoholpercentage van nauwelijks 1.1 %. Diekirch Radler biedt ook een interessant en ideaal alternatief voor bierliefhebbers die op zoek zijn naar laag-alcoholhoudende varianten.

“Velen van onze consumenten vragen naar laag-alcoholhoudende dranken die zich perfect lenen voor momenten van ontspanning: na het shoppen, het sporten of na een wandeling in het park”, zegt Arnold Blondeel, Country Director Brasserie de Luxembourg Mousel-Diekirch. “Dankzij deze nieuwste variant, krijgen bierliefhebbers overigens ook meer keuzemogelijkheden hetgeen hen zal toelaten om naargelang de omstandigheden bewustere keuzes te maken. Vooral met betrekking tot drinken en rijden vormt de mogelijkheid van een radler een belangrijke meerwaarde die we onze fans kunnen bieden.”

Kleine anekdote – De naam Radler is het Duitse woord voor “wielrenner”. Tijdens de jaren 20, dronken de wielrenners in de Alpen bier waaraan citroensap was toegevoegd. Het bier werd ter plaatse gemengd en dit drankje kende een overweldigend succes. Het diende om wielrenners te verfrissen na hun sportieve activiteiten.

Laag alcoholhoudende bieren en biermixen kennen reeds een aanzienlijk succes op de wereldwijde biermarkt. De biermarkt in Luxemburg hinkte nog wat achterop. La Brasserie de Luxembourg wil bijdragen aan de evolutie van dit segment op lokaal niveau.

Het radler bier is van Duitse oorsprong, een markt waar de laag- en niet-alcoholhoudende bieren reeds een aandeel van 10% vertegenwoordigen van de totale biermarkt. In Spanje, de Europese voorloper in de trend, is dat zelfs bijna 18%. Volgens cijfers van het Plato Logic Institute maakte het aandeel laag- of niet-alcoholhoudende bieren in 2014 in Luxemburg 1,05% van de Luxemburgse biermarkt uit, wat neerkomt op één vierde van het Europese gemiddelde. En dat terwijl Europa zelfs nog achterop hinkt tegenover de rest van de wereld. In regio’s als Zuid-Amerika staat men zeer open tegenover bv. biermixen. Het doel dat AB InBev, het moederbedrijf achter la Brasserie de Luxembourg, zich heeft gesteld, is dat tegen 2025 wereldwijd minstens een vijfde van haar totale volume afkomstig is van laag- of niet-alcoholhoudende bieren.

Tenslotte verklaart Arnold Blondeel, Country Director Brasserie de Luxembourg Mousel-Diekirch: “Aangezien we vaststellen dat de laag- of niet-alcoholhoudende alternatieven in Luxemburg nog niet zo talrijk zijn als elders in de wereld en gelet op het doel van AB InBev om haar consumenten aan te zetten tot verantwoorde consumptie, wenst la Brasserie de Luxembourg haar bijdrage te leveren om dit type bieren meer toegankelijk te maken. Tegelijkertijd willen we alle middelen inzetten om ervoor te zorgen dat onze consumenten toegang hebben tot gezondheidsinformatie over de producten die ze consumeren”.

La Brasserie de Luxembourg bevindt zich in Diekirch en werd opgericht in 1871. Als onderdeel van Anheuser-Busch InBev, ’s werelds leidinggevende brouwer, is de brouwerij tevens Luxemburgs marktleider. De lokale merken Diekirch en Mousel worden aangevuld met internationale merken zoals Leffe, Hoegaarden, Stella Artois, Jupiler, Franziskaner, Löwenbräu, Beck’s en Super-Bock. La Brasserie de Luxembourg is begaan met het milieu. Door het gebruik van recycleerbare verpakkingen teneinde CO2 terug te dringen, maakte de groep van ecologie een prioriteit. La Brasserie de Luxembourg engageert zich ten aanzien van de kwaliteit van gebruikt water alsook voor een vermindering van het energieverbruik alsook het gebruik van groene stroom. www.brasseriedeluxembourg.lu