Een bruisend begin van 2024 met fritz-kola

Het nieuwe jaar wordt alvast bruisend. Het Duitse merk fritz-kola,  over heel Europa geliefd om zijn biologische kola’s en limonades, gaat vanaf 2024 met Walkie Talkie in zee voor een uitgebreid PR-traject. We laten je graag kennismaken met het frisdrankenmerk that never sleeps.

Van underdog tot pionier

Niet het zoveelste massaproduct, maar een kola die niet te zoet is en een flinke hoeveelheid cafeïne bevat om langer wakker te blijven tijdens nachtjes uit. Dat was het wilde idee van oprichters Mirco en Lorenz, boezemvrienden die elkaar leerden kennen in de jeugdbeweging, na het afronden van hun studies. Met slechts een paar euro en een oud Volkswagen-busje schuimden ze in 2003 al hun favoriete plekken in het Duitse Hamburg (café’s, bars, restaurants, festivals) af om de eerste fritz-kola de wereld in te sturen.

Twintig jaar later is fritz-kola beschikbaar in 27 landen en werd het aanbod uitgebreid tot 13 verschillende producten in 4 categorieën waaronder ook limonades en spritzers. Wat alle producten gemeenschappelijk hebben: ze zijn enkel verkrijgbaar in herbruikbare glazen flesjes, vegan en gebaseerd op natuurlijke smaken.

Meer dan frisdrank

De fritz-kola familie heeft een hart voor lekker drinken, maar ook voor de samenleving én de planeet. In hun jaarlijks duurzaamheidsrapport stellen zij verschillende maatschappelijke initiatieven en duuzaamheidsdoelen voorop. Zo willen ze tegen 2025: • 20% minder water, verwarming en elektriciteit verbruiken per geproduceerd flesje ; • 90% van ingrediënten moeten biologisch gecertificeerd zijn (momenteel is dit, zonder suiker, 67%); • 100 % duurzaam vervoer voor de producten en 95% van het advertentiemateriaal is duurzaam . Onder het motto ‘Trink aus Glas’ willen ze een systematische verandering in de drankenindustrie te weeg brengen. Hiermee hopen ze iedereen aan te sporen om bewust duurzame keuzes te maken en op deze manier (plastic) afval te voorkomen.

Tournée Minerale

Februari staat volop in het teken van Tournée Minérale, een initiatief van de Druglijn om mensen aan te sporen een maand lang geen alcohol te drinken. Geen biertje na het sporten, geen glas wijn bij het eten, geen cocktails in de bar, … wil niet automatisch zeggen een maand lang enkel watertjes. Integendeel, laat je verrassen door het uiteenlopende aanbod van fritz-kola.

Nieuwste toevoeging aan het assortiment is de fritz-kola superzero: bevat geen suiker, wel 25 mg cafeïne (natuurlijk extract afkomstig van de kolanoot), is volledig vegan én vooral: geeft je een intense smaakbeleving.