Frissons
Melk van bij ons, een klein beetje suiker en een vleugje room… Simpelweg goede ingrediënten, dat is het geheim van het roomijsrecept van Pierre Marcolini. Pierre Marcolini brengt opnieuw zijn best-of ijsjes uit, heerlijke en romige recepten om thuis of on the go van te genieten. Voor zijn Collectie Frissons 2021 verrast Pierre Marcolini met contrasterende smaken en texturen. Een smaakbom!
Amandelmelk – Framboos – Vanille – Karamel – Pistache – Citrus – Praliné – Hazelnoot – Roos – Chocolade Solo
Eskimo’s à la minute
Een stokje roomijs of sorbet en chocoladecoulis naar keuze, bestrooid met geroosterde gedroogde vruchten. Pierre Marcolini was altijd al verslaafd aan nieuwe smaken. Hij stelt zijn nieuwste combinaties voor:
Dulce de Leche & Pure chocolade – Mango & Witte Chocolade – Kokosnoot & Pure chocolade – Huisgemaakte melkchocolade met frambozen – Vanille & melkchocolade – Zwarte chocolade en witte chocolade.
Het Maison Pierre Marcolini werd in 1995 opgericht in Brussel door Pierre Marcolini, een gerenommeerd chocolatier met een uitzonderlijk vakmanschap. Vandaag is Pierre Marcolini creatief directeur van het Maison, dat een uitstekende reputatie geniet doordat het bedrijf zijn grondstoffen rechtstreeks en op ethisch verantwoorde wijze inkoopt bij onafhankelijke cacaoproducenten in Kameroen, Cuba, Ecuador, Venezuela en Madagaskar. De prestigieuze cacaobonen worden aangevuld met zeldzame, zorgvuldig geselecteerde exotische ingrediënten, zoals roze peper uit Marokko, Iraanse pistachenoten, Szechuanpeper, vanille uit Madagaskar, Siciliaanse citroenen, Ceylonkaneel of hazelnoten uit Piemonte.
Pierre Marcolini biedt uitzonderlijke chocolades en zoete lekkernijen aan, zonder uiteraard de beroemde macarons te vergeten. Het Maison telt vandaag meer dan 40 boetieks in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Monaco, Japan en China. Zijn vakmanschap en onbegrensde creativiteit maken van hem een meester in het creëren van onvergetelijke smaken en intense emoties.
In 2020, volgens de studie «Truth about the New Europe» uitgevoerd door de dienst van McCann-communicatie, werd het Huis door de Belgen aangewezen als het merk dat de geest van België weerspiegelt.
#pierremarcolini