Hotel RIU Plaza Espana opent in de metaverse

Dit hotel is het eerste in Spanje dat in de virtuele wereld wordt geopend – Het Riu Plaza España kan nu worden bezocht in AltSpace en biedt unieke elementen die de realiteit, zoals de receptionist Michael, of het uitzicht op Madrid vanaf het dak, combineert met ruimtes die zijn nagebouwd met digitale technologie

RIU Hotels & Resorts wil een pionier zijn in het verkennen van de mogelijkheden die de metaverse biedt en heeft het iconische hotel Riu Plaza España uitgekozen voor zijn debuut in de virtuele wereld. Het hotel wordt zo het eerste dat in de metaverse opent en in AltSpace innovatieve oplossingen introduceert die de werkelijkheid combineren met digitale recreatie. Dit icoon van de stad Madrid biedt al duizelingwekkende ervaringen in de echte wereld. Die kunnen nu ook in de virtuele wereld worden beleefd. RIU is ervan overtuigd dat de metaverse een groeiend en veelbelovend middel is, dat zal uitgroeien als de toekomst van de digitale weergave van merken en mensen.

RIU gaat uit van het idee dat de metaverse een volgende stap in de ontwikkeling van het huidige internet (internet 3.0) is.  Waarbij het bijzondere is dat het een beleving is en niet alleen een etalage. Zij is zich er ook van bewust dat de grote groei en de democratisering van de technologie nog moeten plaatsvinden om haar te consolideren en een evolutie door te maken die vergelijkbaar is met die van het world wide web en de sociale netwerken. Het is met deze filosofie in het achterhoofd dat RIU haar aanwezigheid in de metaverse presenteert om aan te bieden wat de hedendaagse gebruikers het meest zal bevallen.

Nu kunt u verschillende delen van het hotel bezoeken, de details van de decoratie en de authentieke elementen zoals in de lobby bewonderen, of u kunt naar het dak gaan en de duizeling voelen wanneer u op het glazen balkon uitkijkt en de hangende loopbrug op een hoogte van meer dan 100 meter oversteekt. Virtueel natuurlijk. Maar er kan ook mee gespeeld worden. In het hotel zijn elementen die kunnen worden opgepakt, geopend en aangeklikt en er zijn interactieve verrassingen. Er is zelfs een verborgen prijs voor de eerste 500 bezoekers.

Voor de ontwikkeling van dit project werkt RIU nauw samen met La Agencia Encubierta, pioniers op het gebied van de metaverse en reeds lang deskundig op het gebied van digitale marketing. Dankzij hen bevat het Riu Plaza España hotel dat net is geopend in AltSpace (van Microsoft) nieuwe bouwelementen die nog nooit eerder zijn vertoond, evenals echte elementen die interacteren met gasten in de virtuele omgeving. Wilt u onze receptionist begroeten of een reservering maken? U kunt het zowel persoonlijk als in de metaverse doen, want Michael heeft zich vrijwillig aangeboden om zijn vriendelijke dienstverlening zowel in deze wereld als in de virtuele realiteit aan te bieden.

“Wij zijn er zeer trots op dit project te presenteren en wij zijn er zeker van dat dit nog maar het begin is. Technologie en creativiteit zullen ons in staat stellen door te gaan met het ontwerpen van ervaringen, entertainmentinhoud, virtuele evenementen en een veelheid van manieren om zaken te doen. We zijn er niet ver vandaan dat de bezoeker in de metaverse een reservering kan maken via spraakcommando’s die onze virtuele receptionist ontvangt. Het virtuele Riu Plaza España is een waardevolle aanwinst voor het RIU-merk, waarvan het potentieel zich nu pas begint af te tekenen”, aldus Joan Trian Riu, Corporate Managing Director van RIU Hotels & Resorts.

“Eerlijk gezegd, is dit een van de beste projecten die we bij La Agencia Encubierta hebben ontwikkeld. In termen van ontwikkeling, gebruikerservaring en interactiemogelijkheden is het project van Riu Plaza España in AltSpace uniek. De hybridisatie van reëel beeld en digitaal design, samen met de mogelijkheid om een suite niet alleen te bezoeken, maar ook rechtstreeks te reserveren, zijn zeer vernieuwend. Daarnaast was het mogelijk een dergelijk iconisch gebouw voor de stad Madrid getrouw te reproduceren, dankzij enerzijds de bouwtekeningen van de architectonische herinrichting en anderzijds een van de meest gerenommeerde bouwers van de AltSpace-omgeving ter wereld. Dat we dit niveau van gamification van het RIU-merk in deze fase van het project hebben bereikt, geeft ons een enorm tevreden gevoel”, aldus José Olivares en Jurro Pizarro, respectievelijk Chief Strategy Officer en CEO van La Agencia Encubierta.

Geselecteerde oplossingen zoals de echte beelden van Madrid die 360° te zien zijn vanaf het Rooftop terras, of details die nauwgezet zijn nagemaakt van de renovatieplannen van dit juweel van de stad Madrid, zijn kenmerken van de bouw van dit hotel die het uniek maken in zijn soort in de metaverse.

Om het Riu Plaza España hotel te bezoeken hoeft u alleen maar naar www.altvr.com te gaan, de applicatie te downloaden, zoek met de code NTM491 het hotel op en geniet van de meeslepende ervaring van het virtuele Riu Plaza España. Voor meer informatie:www.riu.com