IHG hotels & resorts: meer dan 50 nieuwe hotels in Luxury &Lifestyle portfolio in 2022

IHG Hotels & Resorts heeft een rijke en langdurige erfenis in de wereld van luxe gastvrijheid, die met meer dan 400 hotels en 100.000 kamers een van de grootste in de industrie is. Dit Luxury & Lifestyle portfolio zal naar verwachting dit jaar debuteren met meer dan 50 hotels in 24 landen in ongelooflijke, inspirerende bestemmingen van Rome tot Riyadh en Melbourne tot Mallorca.

De IHG Luxury & Lifestyle portfolio is een verzameling van gerenommeerde merken, waaronder Six Senses Hotels Resorts Spas, Regent Hotels & Resorts, InterContinental Hotels & Resorts, Kimpton Hotels & Restaurants, Hotel Indigo en de onlangs gelanceerde Vignette Collection, IHG’s eerste collectiemerk. Geïnspireerd door de smaak en wensen van de luxereiziger, blijft IHG haar Luxury & Lifestyle aanbod verder ontwikkelen met een focus op het verwelkomen van gasten met een uitzonderlijk design, op maat gemaakte service geleverd met intentie en zinvolle, transformatieve ervaringen, dit alles terwijl het portfolio doordacht wordt uitgebreid.

Six Senses nodigt gasten uit om iets buitengewoons te ervaren

Met een ethos dat geworteld is in het herverbinden met jezelf, anderen en de omringende wereld, blijft Six Senses Hotels Resorts Spas de zintuigen prikkelen en reizigers ervaringen bieden die niet alledaags zijn. In 2022 verwacht Six Senses vier resorts en spa’s te onthullen die zijn ontworpen met de diverse en verantwoorde creativiteit die een kenmerk van het merk is geworden. Six Senses Rome, gelegen aan het rustige en schilderachtige Piazza di San Marcello, zal gasten verwelkomen in het centrum van het oude Rome, op steenworp afstand van de Fontana di Trevi, het Pantheon en de beroemde luxe winkelstraten van de stad. In Zwitserland zal Six Senses Crans-Montana beschikken over een resort en residentiële accommodaties in een van de meest prominente skigebieden van de regio, op slechts twee uur per trein of over de weg van Genève. Six Senses Kanuhura, het tweede complex van het merk op de Malediven, zal drie witte privé-eilanden omvatten op het privé-eiland Lhaviyani Atoll. In een majestueuze woestijnomgeving combineert Six Senses Southern Dunes, The Red Sea in Saoedi-Arabië een architecturale aanpak die hulde brengt aan het erfgoed van de Nabateeërs met de kenmerkende wellness van het merk en het respect voor de voorbije eeuwen.

Regent Hotels & Resorts herdefinieert de luxe-ervaring

Toen Regent Hotels & Resorts in 1970 werd opgericht, markeerde dit het begin van de moderne luxe in de hogere klasse. Het merk Regent is teruggekeerd om luxe opnieuw te herdefiniëren door zijn erfenis van innovatie, buitengewone uitzichten, historische bestemmingen en uitzonderlijke service. Met plannen om het merk op lange termijn uit te breiden tot meer dan 40 hotels in belangrijke mondiale toegangspoorten, zal Regent in 2022 twee prestigieuze hotels verwelkomen in enkele van ‘s werelds meest adembenemende bestemmingen. Naast het langverwachte Regent Phu Quoc, dat zal openen met luxueuze en exclusieve privéresidenties, zal dit jaar het voormalige InterContinental Hong Kong terugkeren naar zijn iconische wortels – het hotel opende voor het eerst zijn deuren in 1980 als Regent en zal dit jaar heropenen als Regent Hong Kong na een complete en spectaculaire make-over.

InterContinental Hotels & Resorts blijft nieuwe deuren openen

Terwijl ‘s werelds eerste en grootste internationale luxehotelmerk zijn 75e verjaardag viert, blijft InterContinental Hotels & Resorts pionierswerk verrichten op het gebied van reizen in opkomende en iconische bestemmingen, met 10 hotels die naar verwachting in 2022 hun deuren zullen openen. Na openingen in Barcelona en Azerbeidzjan in 2021, zal het merk zijn service van wereldklasse naar Rome brengen, een van de meest bezochte steden ter wereld. InterContinental Rome Ambasciatori Palace, dat opent aan de iconische Via Veneto, is begin 1900 ontworpen in neorenaissancestijl en was oorspronkelijk de thuisbasis van ambassadeurs die in Rome verbleven. Het merk breidt zijn aanwezigheid in het Midden-Oosten uit met de opening van twee nieuwe resorts in de VAE en Saoedi-Arabië. In Australië krijgt het voormalige Hotel Continental, net buiten Melbourne, een nieuw, luxueus leven wanneer het wordt geopend als InterContinental Sorrento Mornington Peninsula. Het merk blijft trouw aan zijn traditie van pionierswerk op opkomende bestemmingen en staat ook klaar om te landen in Khao Yai in Thailand en Appi Kogen Resort in Japan, naast Hangzhou Liangzhou, Chongli en Zhengzhou in Groot-China. In Peru zal het 322 kamers tellende InterContinental Lima Miraflores gasten verwelkomen met een modern design, waaronder 29 weelderige suites.

Kimpton Hotels & Restaurants versterkt haar internationale aanwezigheid

Kimpton Hotels & Restaurants staat bekend als pionier van het concept van unieke, onderscheidende, designgerichte hotels die een echte menselijke band bevorderen. Sinds de overname van het Kimpton-merk in 2015 heeft IHG zich ingezet voor haar wereldwijde expansie, door een aanwezigheid te vestigen in Europa, Azië en Groot-China. Na de recente openingen in Parijs, Bangkok en New Orleans, zal het merk in de loop van 2022 zeven hotels openen. Kimpton Margot Sydney zal beschikken over een reeks innovatieve culinaire ervaringen die voortbouwen op Kimpton’s nalatenschap van lokaal geliefde restaurants. De 79 kamers tellende Kimpton Aysla Mallorca brengt de kenmerkende relaxte benadering van luxe naar het eiland als een perfecte aanvulling op de ontspannen maar chique styling en gastvrijheid van Mallorca. In Zuidoost-Azië is het merk van plan om het Kimpton Naranta Bali resort in Indonesië te onthullen, naast de onlangs geopende Kimpton Kitalay Samui, haar eerste resort in de regio, evenals een accommodatie in Suzhou, Groot-China. Het derde boetiekhotel van Kimpton in de hoofdstad van Georgia, Midtown Atlanta, zal de levendige kunst- en cultuurscène van de stad in het innovatieve ontwerp integreren. Kimpton Roatan in de Caraïben, dat naar verwachting eind 2022 zal debuteren, wordt een paradijs voor natuurliefhebbers met gemakkelijke toegang tot spectaculaire koralen en het omliggende bladerdak van de jungle.

Hotel Indigo zet zijn wereldwijde groeitraject voort

Hotel Indigo, het snelgroeiende boetiekhotelmerk van IHG, is van plan om zich het komende jaar in 26 wijken te vestigen. Het merk zal zijn snelle groei in Noord- en Zuid-Amerika voortzetten, met verwachte openingen in New Orleans, Omaha, Vancouver in Washington, St. Louis, de Galapagos, Lima, Tulum en Baja. Daarnaast zijn er drie hotels gepland in New York City. Na nieuwe hotels in Servië en Frankrijk vorig jaar, zal Hotel Indigo vier nieuwe hotels verwelkomen in Europa en het Midden-Oosten met Wenen, Batumi in Georgië, Baku in Azerbeidzjan en Jabal Akhdar in Oman. Vorig jaar debuteerde het merk in Australië met Hotel Indigo Adelaide Markets, en de aanstaande hotels in Brisbane City Centre en Melbourne creëren een unieke gastervaring. Er zijn ook openingen gepland in Azië – Kuala Lumpur in Maleisië, Karuizawa en Inuyama in Japan, Saigon in Vietnam, Bintan in Indonesië, Alishan in Taiwan en Anji, Hangzhou Xianghu Lake en Xiamen Haicang in Groot-China.

Vignette Collection bouwt momentum op na lancering

Vignette Collection, de nieuwste toevoeging aan de IHG Luxury & Lifestyle portfolio, is een familie van one-of-a-kind hotels in gewilde stedelijke en resort locaties waar gasten kunnen genieten van een groeiende passie voor verblijven die authentiek, ervaringsgericht en doordacht zijn. Na de lancering van het merk in augustus vorig jaar en de opening van het allereerste hotel, Hotel X Brisbane Fortitude Valley, in december, staat Vignette Collection op het punt om in 2022 meer hotels te verwelkomen in de Collection – Sindhorn Midtown in Bangkok, Grand Hotel Wien in Wenen, Oostenrijk, evenals Penina Resort & Golf en Dona Filipa Hotel, beide aan de Algarve in Portugal. In de komende 10 jaar verwacht IHG dat Vignette Collection wereldwijd meer dan 100 hotels zal aantrekken.