Kumo, het 2.0 gebak zo licht als een wolk

Dit is het verhaal van een klein Japans gebakje, Dorayaki. Een delicaat, elegant taartje, overgebracht in Durian Sukegawa’s boek « The Delights of Tokyo » en geherinterpreteerd door Pierre Marcolini.

De chef creëerde de « Kumo », een ultra licht en luchtig gebakje. En dat is maar goed ook, want « kumo» betekent wolk in het Japans. De perfecte osmose tussen een hazelnootkoekje (glutenvrij) – licht en krokant – een Grands Crus chocoladeganache, een luchtige hazelnootcrème of een vruchtencompote van citroen, yuzu, enz… overgoten met een kenmerkend chocoladeschijfje.

Kleine gebakjes met onweerstaanbare smaken om zonder schuldgevoel van te genieten: Grand Cru chocolade, kastanje, hazelnoot uit Piemonte, koffie, kokos-framboos, mango-yuzu, karamel, citroen en Iraanse pistache.

Een droom die uitkomt, een erkend concept, een innovatieve collectie 100% natuurlijk met smakelijke kleuren.

De «Kumos» worden exclusief gemaakt voor de boetieks in Brussel, La Manufacture en Grote Markt. Prijs per eenheid: 3,50€

Het Maison Pierre Marcolini werd in 1995 opgericht in Brussel door Pierre Marcolini, een gerenommeerd chocolatier met een uitzonderlijk vakmanschap. Als pionier van de « bean-to-bar »-beweging en ambassadeur van duurzame chocolade beheerst hij het hele proces van chocolade maken vanaf de boon.

Vandaag is Pierre Marcolini creatief directeur van het Maison, dat een uitstekende reputatie geniet doordat het bedrijf zijn grondstoffen rechtstreeks en op ethisch verantwoorde wijze inkoopt bij onafhankelijke cacaoproducenten in Kameroen, Cuba, Ecuador, Venezuela en Madagaskar. De prestigieuze cacaobonen worden aangevuld met zeldzame, zorgvuldig geselecteerde exotische ingrediënten, zoals roze peper uit Marokko, Iraanse pistachenoten, Szechuanpeper, vanille uit Madagaskar, Siciliaanse citroenen, Ceylonkaneel of hazelnoten uit Piemonte. Pierre Marcolini biedt uitzonderlijke chocolades en zoete lekkernijen aan, zonder uiteraard de beroemde macarons te vergeten.

Het Maison telt vandaag meer dan 40 boetieks in verschillende landen waaronder België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Monaco, Japan en China. Recent werd een nieuwe boetiek geopend aan de kust van België, Knokke. Zijn vakmanschap en onbegrensde creativiteit maken van hem een meester in het creëren van onvergetelijke smaken en intense emoties.

In 2020, volgens de studie « Truth about the New Europe » uitgevoerd door het communicatiebureau McCann, werd het Huis door de Belgen uitgeroepen tot een merk dat de geest van België weerspiegelt en werd in dat jaar, Pierre Marcolini bekroond als « Beste Banketbakker ter wereld » tijdens het internationale evenement World Pastry Stars.