Marriott International: 1000ste hotel in EMEA

Marriott International, Inc. vierde de lancering van The Westin London City, haar 1.000ste hotel in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Dit vlaggenschip-hotel van Westin biedt een naadloze balans tussen de altijd bruisende energie van Londen en de wellnessbelofte waar het merk bekend om staat. Het hotel markeert ook het debuut van het merk Westin Hotels & Resorts op de Britse markt. Terwijl het bedrijf deze mijlpaal vierde, kondigde het ook aan dat het verwacht in 2022 en 2023 meer dan 200 hotels, wat neerkomt op 38.000 kamers, toe te voegen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

Marriott International’s select-service merken, zoals AC by Marriott, Moxy Hotels, Courtyard by Marriott, Residence Inn by Marriott, Aloft Hotels, Element Hotels en Four Points by Sheraton, blijven de groei in Europa aanvoeren, goed voor meer dan 50 procent van de huidige ondertekende pijplijn van hotels van het bedrijf in de regio Europa. Moxy Hotels, Marriott’s gedurfde en ervaringsgerichte hotel merk gemaakt voor de jongeren in hart en nieren, is gepland om meer dan 26 extra hotels toe te voegen aan haar portfolio met geplande openingen waaronder de Moxy Liverpool City Centre (UK), Moxy Paris East (Frankrijk) en Moxy Pompeii (Italië).

Fairfield by Marriott maakt zijn Europese debuut in 2023 en zal naar verwachting volgend jaar twee hotels openen – het Fairfield by Marriott Badhoevedorp Amsterdam Schiphol Airport (Nederland) en Fairfield by Marriott Copenhagen Nordhavn (Denemarken). Met zijn moeiteloos ontspannen en efficiënte hotelontwerp in combinatie met een eigentijdse Noord-Europese esthetiek, blijft het merk de belangstelling van eigenaars in de hele regio trekken.

Het segment van de verlengde verblijven blijft bijzonder veerkrachtig in Europa, vooral met de opkomst van de multi-purpose reizen. Vorig jaar opende het bedrijf vier Residence Inn by Marriott hotels in heel Europa en het is van plan om zijn bereik uit te breiden met nog eens 15 Residence Inn by Marriott hotels die naar verwachting in 2022 en 2023 zullen worden geopend in hotspots als Napels (Italië), Wenen (Oostenrijk) en Parijs (Frankrijk).

Conversies blijven een belangrijke motor voor de groei van kamers in heel Europa, ze vertegenwoordigen ongeveer 30 procent van de verwachte hotelopeningen in Europa in 2022 en 2023, terwijl de interesse van eigenaars groot blijft voor de robuuste portefeuille van collectiemerken Autograph Collection Hotels, The Luxury Collection, en Tribute Portfolio.

Luxehotels en -residenties blijven erg in trek bij de consument, vooral in het Midden-Oosten, en vertegenwoordigen meer dan 20 procent van de door het bedrijf getekende pijplijneenheden in de regio. Tot de langverwachte openingen van dit jaar behoren W Dubai – Mina Seyahi.

De onderneming blijft ook de groei van de toeristische sector in het Koninkrijk Saoedi-Arabië ondersteunen, met vier luxehotels die naar verwachting in 2022 en 2023 zullen worden geopend. Geplande toevoegingen omvatten twee luxehotels in het langverwachte Rode Zee-project, waaronder The St. Regis Red Sea Resort. Qatar zal naar verwachting ook vier luxehotels zien verschijnen in 2022 en 2023, waaronder het prachtige Palais Vendôme, een Luxury Collection Hotel, Doha en The Doha EDITION.

Marriott blijft ook groei zien in de residentiële merksector in het Midden-Oosten, wat een nieuw tijdperk van residentiële luxe inluidt. Branded residences zijn klaar om tegemoet te komen aan de veranderende levensstijl en de groeiende belangstelling van huiseigenaren. Marriott heeft onlangs W Residences Dubai – The Palm geopend, met 104 woningen verdeeld over acht herenhuizen, en verwacht in 2022 en 2023 nog vier residentiële merkprojecten in het Midden-Oosten toe te voegen, waaronder The Residences at The St. Regis Marsa Arabia Island, The Pearl Qatar.

De recente ondertekening van de JW Marriott Masai Mara Lodge in Kenia is naar verwachting het debuut van het merk in het land en in de luxe safari-ruimte, en versterkt Marriott International’s betrokkenheid bij het Afrikaanse continent.

Het bedrijf verwacht meer dan 20 hotels te openen in Afrika in 2022 en 2023. Daaronder zijn zes Protea Hotels by Marriott hotels, waaronder het 200 kamers tellende Protea Hotel by Marriott Accra Kotoka Airport in Ghana en Protea Hotel Fire & Ice! by Marriott Polokwane in Zuid-Afrika. Deze hotels zullen de gasten op een authentieke manier de smaak van de streek laten proeven. De verwachte openingen in de regio omvatten ook vijf Four Points by Sheraton hotels, markeren het debuut van het merk in Rwanda met het Four Points by Sheraton Kigali en de uitbreiding van het merk in Nigeria met de toevoeging van Four Points by Sheraton Ikot Ekpene.