Radisson hotel group zet ambitieus groei- en ontwikkelingsplan voort

Bijna 200 ondertekende contracten in 2021. De groep is van plan om in 2022 400 nieuw ondertekende hotels toe te voegen in EMEA en Azië.

In 2022 zal Radisson Hotel Group het sterke uitbreidingsplan van zijn populaire luxe lifestyle Radisson Collection merk voortzetten met vele openingen in belangrijke gateway bestemmingen. Tot de belangrijkste openingen in 2022 behoren het langverwachte en onlangs gerenoveerde Radisson Collection Hotel, Berlin op een ongeëvenaarde locatie in Berlin-Mitte, Mansard Riyadh, A Radisson Collection Hotel, ontworpen als eerbetoon aan de kenmerkende Parijse Haussmann-stijl uit het midden van de 19e eeuw, het Radisson Collection Resort, Galle in de populaire kustbestemming Sri Lanka en het Radisson Collection Hotel, Gran Vía Bilbao, gunstig gelegen in het hart van de stad, op enkele minuten van de iconische bezienswaardigheden van Bilbao.

In 2021 vierde de Groep de opening van belangrijke Radisson Collection hotels in populaire bestemmingen zoals Sevilla, Venetië, Milaan, Bodrum, Nanjing en Sjanghai, waardoor het merkportfolio op 45 hotels in exploitatie en in ontwikkeling kwam. Radisson Individuals, het conversiemerk van de Groep dat in 2020 werd opgericht, zal in 2022 meer dan 13 nieuwe bestemmingen verwelkomen met hotels in Rusland, het Verenigd Koninkrijk, India, Belgrado, Athene, Parijs en Istanboel.

In 2021 werden ongeveer 20 nieuwe bestemmingen toegevoegd aan de resorts portefeuille van de Groep, waardoor de totale resorts portefeuille op meer dan 100 operationele en in ontwikkeling zijnde accommodaties komt. Nu de grenzen blijven opengaan en vrijetijdsreizen terugkeren, zal Radisson Hotel Group zijn lifestyle resort portfolio uitbreiden in belangrijke resort bestemmingen zoals Dubai en Vietnam met de opening van Radisson Resort Dubai Palm Jumeirah en Radisson Blu Resort, Hoi An.

2021 markeerde ook de 10e verjaardag van Radisson Blu als het grootste upper upscale merk in Europa met een verdere uitbreiding naar 400 eigenschappen in Zambia, Saoedi-Arabië, Marokko, en India. In 2021 markeerde Radisson Hotel Group een belangrijke mijlpaal met de opening van zijn 100e hotel in India en het verstevigen van zijn leidende internationale positie in Turkije, Marokko, Vietnam, China, en Italië. Het Radisson merk – dat bijna 300 hotels telt – breidde zijn aanwezigheid uit in steden als Amsterdam, Dubai, Shanghai en New Delhi.

“2021 was opnieuw een spannend en uitdagend jaar door de aanhoudende COVID-19 pandemie, context die ons heeft aangezet tot innovatie. In 2022 willen we meer groei creëren. Een welgemeend dank aan iedereen die ons os blijven steunen tijdens de reis tot nu toe” zegt Elie Younes, Global Chief Development Officer, Radisson Hotel Group.