Tex viert 40ste verjaardag

nieuwe visie op mode en met steeds meer verantwoordelijkheid en toewijding

 

Ter gelegenheid van zijn 40ste verjaardag versterkt Tex, een exclusief merk van Carrefour, zijn engagement voor duurzame mode door een nieuwe collectie binnen het Responsible TEX-gamma te lanceren. Deze nieuwe collectie werd ontworpen in milieuvriendelijke omstandigheden. Ze zal doorheen het jaar geleidelijk aan onthuld en in de kijker gezet worden via een disruptieve communicatiecampagne die zich inzet voor een steeds meer verantwoorde kijk op kleding.

40 TEX Responsible-producten voor het hele gezin

In lijn met zijn engagement voor duurzame mode, bouwt Tex ook dit jaar zijn Tex Responsable-assortiment verder uit met iconische producten voor het hele gezin. Het merk onthult de lente-selectie van deze collectie. Tex weerspiegelt de strategie van de groep die als ambitie heeft leider te zijn van voedseltransitie door haar klanten verantwoorde producten aan te bieden zowel op het gebied van food als non-food.

Elk product in de collectie is doordacht ontworpen en beantwoordt aan ambitieuze doelstellingen op het gebied van duurzaamheid van de materialen, milieu-impact en transparantie van de toeleveringsketen. De doelstellingen zijn gedefinieerd rond 5 prioriteiten: biologisch, recyclage, bosbehoud, dierenwelzijn en waterconservatie.

Aan de hand van het Tex Responsible-gamma van meer dan 3.000 producten, bevestigt Carrefour opnieuw haar engagement om verantwoorde mode te democratiseren door haar klanten producten aan te bieden die zijn gemaakt in milieuvriendelijke omstandigheden en tegen een betaalbare prijs. De collectie bestaat uit kleding voor dames, heren en kinderen en uit huishoudlinnen. De collectie zal beschikbaar zijn in geselecteerde Carrefour Hypermarkten en Carrefour Market evenals op Carrefour.be via de drive op de data vermeld in de folders

Een gedurfde campagne om een ​​toegewijde visie op mode te verdedigen

Deze nieuwe collectie zal onder aandacht gebracht wordens tijdens een onderscheidende communicatiecampagne die een meer verantwoorde en duurzame visie op mode verdedigt door zichtbaar en kenbaar te maken wat de consument niet ziet wanneer hij of zij een product koopt. Denk bijvoorbeeld aan de materiaalkeuze, het productieproces, etc. TEX wil op deze manier klanten een nieuwe kijk op mode geven en hun consumptie in vraag te stellen door aan te tonen dat een belangrijk aspect van mode op de dag van vandaag eigenlijk onzichtbaar is.