The Guest wordt nieuwe hotspot in Antwerpen

Vorige zomer maakte The Guest nog furore in Knokke, maar ondertussen heeft de vluchtigheid van de pop-up plaatsgemaakt voor een visionair retailconcept. In een iconisch winkelpand op een triple A-locatie in het centrum van Antwerpen zal The Guest een platform bieden aan zowel jonge, lokale ondernemers als gevestigde waarden die zichzelf in deze uitdagende tijden moeten heruitvinden. Op die manier wordt The Guest niet alleen een testcase voor merken maar ook een bestemming voor meerwaardezoekers en lifestyle addicts die telkens weer iets nieuws willen ontdekken.

REDIFINED RETAIL

Terwijl steeds meer steden kampen met leegstand in het winkelcentrum krijgt Antwerpen er een nieuwe hotspot bij. Meer bepaald in de Huidevetterstraat waar voordien Zara op de gevel prijkte. Aangezien het iconisch pand al een tijdje leeg stond, contacteerden Jim Cantens en Guy Rietens de eigenaar van het gebouw. Beide initiatiefnemers waren daarmee niet aan hun proefstuk toe. Zo kende Rietens als partner bij het internationaal vastgoedkantoor Cushman & Wakefield perfect de markt van binnenstedelijk winkelvastgoed op AAA-locaties. Terwijl Cantens mee aan de geboortewieg stond van SOMMAR en daarnaast ook actief is als managing vennoot van een strategisch, branding- en communicatie agency voor food & beverages. Toen zich vorig jaar de opportuniteit voordeed van een leegstaand pand op de Kustlaan in Knokke, zag Cantens dan ook meteen het potentieel om een pop-up te lanceren. The Guest werd niet alleen een overrompelend succes qua bezoekersaantallen, maar ook voor de deelnemende merken bleek het een springplank. Zo onstond het idee om nog een stap verder te gaan en samen met Rietens een nieuw retailconcept te bedenken.

GUEST.STORE: ONLINE EN OFFLINE PLATFORM

Door zowel offline als online een dynamisch platform te bieden voor brand activation en testcases willen Cantens en Rietens een kans geven aan jong, lokaal talent. Hun missie: om de winkel een nieuwe bestemming te geven, viel bij de eigenaar niet in dovemans oren. Medio juli worden de sleutels overhandigd en gestart met de herinrichting van 1200 vierkante meter winkelruimte, verdeeld over drie verdiepingen. Als alles volgens plan verloopt, zal The Guest einde augustus haar deuren openen. Om bezoekers een totaalbeleving te bezorgen zal een deel van het gelijkvloers ingepalmd worden door The Guest Eatery. Een andere belangrijke blikvanger is The Guest Corner waar meerwaardezoekers en lifestyle addicts telkens weer iets nieuws kunnen ontdekken.

WALK-TROUGH MAGAZINE MET EEN MISSIE

‘The Guest moet meer zijn dan een winkel,’ klinkt het unisono. ‘We willen onze gasten onderdompelen in een wereld van mode & beauty, food & beverage, interieur & design, gezondheid & sport alsook kunst, architectuur en boeken. Zoals een lifestyle magazine inspireert door alle mooie dingen in het leven te belichten, doet The Guest dat in real life. In onze Guest-corner nodigen we elk seizoen nieuwe designers en merken uit om hun verhaal te vertellen.’ Door de rol van curator op zich te nemen, wordt het platform ook een incubator voor productlanceringen, verrassende collabs en veelbelovende start-ups. De bedoeling is dat een bezoek aan The Guest voelt als bladeren door een tijdschrift. Een ontdekkingstocht van innovatieve concepten door creatieve kruisbestuiving tussen jong talent en gevestigde waarden. En om de beleving totaal te maken is er naast de food corner ook een exporuimte, een podcast studio en een deejay booth. Wordt vervolgd…

The Guest – Huidevetterstraat 39, Antwerpen – Verkoopruimte: 1.200 m² over drie verdiepingen – Openingsdatum: Gepland voor augustus 2021.