Week van de steak friet 6 – 13 oktober

VLAM organiseert opnieuw de Week van de steak-friet en werkt hiervoor samen met zijn Waalse collega’s van Apaq-W, de horeca en de retailsector. De vorige edities werden door de consument gesmaakt en bleken een groot succes.

Met de Week van de steak-friet wil VLAM een van onze nationale favorieten en klassiekers in de kijker zetten en mensen samenbrengen rond de eettafel om te genieten van een lekker stukje traditie en goed gezelschap, wat perfect past bij onze bourgondische eetcultuur.

Affiche van de campagne

De campagne gebeurt op vraag van, en met middelen van de Vlaamse vleessector: van boer tot slager. De context rond COVID-19 heeft de consument meer dan ooit doen kiezen voor producten van bij ons. Het is in die context ook belangrijk onze landbouwsector, horeca en retail een hart onder de riem te steken: ze hebben de laatste maanden enorm hard gewerkt zodat wij thuis allemaal lekkere verse voeding van bij ons konden eten. In onze campagne dit jaar verwijst Vlam ook naar alle kanalen waar je dicht bij huis het vlees van bij ons kan kopen: van rechtstreeks bij de boer, bij de slager of in de supermarkt.

Met deze campagne accentueert VLAM vlees van bij ons. VLAM wil de Vlaamse/Belgische consumenten aanmoedigen om voor lokaal geproduceerd vlees te kiezen en hen bewust maken van de herkomst ervan. We mogen trots zijn op ons rundvlees.

VLAM voert promotie voor de producten van de Vlaamse landbouw, tuinbouw en visserij in binnen- en buitenland. VLAM is een privaatrechtelijke organisatie en werkt in opdracht van de Vlaamse overheid en het bedrijfsleven. De promotiecampagnes van VLAM worden grotendeels per product of per productgroep opgezet; ze worden gefinancierd door de betrokken deelsector. Naast de specifieke werking per productgroep voert VLAM ook overkoepelende promotie voor de producten van bij ons. Alle communicatie naar de consument gebeurt onder het logo ‘Lekker van bij ons’.