Voor de vierde keer op rij organiseert VLAM (Vlaams Centrum voor Agro- & visserijmarketing) de Week van de steak-friet. Daarvoor werkt het samen met zijn Waalse collega’s van Apaq-W. De vorige edities werden door de consument gesmaakt en bleken een groot succes. Ook jij kan met je horecazaak inhaken op deze feestweek en rundvlees van bij ons een ereplaats geven op jouw menukaart.
Met Week van de steak-friet wil VLAM een van onze nationale favorieten en klassiekers in de kijker zetten met een duidelijke focus op genieten zoals dat ook in onze bourgondische eetcultuur hoort. Het promotiecentrum wil mensen overal te lande samenbrengen rond de eettafel om te genieten van een lekker stukje traditie en goed gezelschap.
VLAM wil inzetten op een campagne die focust op genieten en gemeenschap en doet dat op vraag van, en met middelen van de Vlaamse vleessector: van boer tot slager. De context rond COVID-19 heeft de consument meer dan ooit doen kiezen voor producten van bij ons. Je vindt ze heel gemakkelijk: rechtstreeks bij de boer, bij de slager of in de supermarkt. Ook de horeca is afnemer van lokale producten en kan die keuze ook uitspelen naar zijn klanten. Het is een extra troef in deze zeer moeilijke tijden.
VLAM doet een warme oproep aan alle horecazaken om in te haken op de campagne en steak van rundvlees van hier te serveren. Belgisch rundvlees is kwaliteitsvol en smakelijk. We mogen er trots op zijn.