Een gezond, verstandig en heerlijk tussendoortje. Volledig “Kaas”. Vandaag gaat de consument voor goed en gezond eten. Een gezonde voeding helpt je uiteraard fit en gezond te blijven. Ter herinnering: van ‘s morgens vroeg tot halverwege de ochtend is het aan te raden om uit elk van de volgende groepen één voedingsmiddel te nuttigen: een zuivelproduct (kaas, yoghurt, melk), een graanproduct en een fruit/groente. Je hebt de keuze uit heel wat varianten van koekjes en geconcentreerde vruchtensappen, maar Vache Bleue heeft nu een prettig alternatief gevonden voor een nuttige en slimme snack: de nieuwe Cheese Snack – De Smurfen met de natuurlijke calciumrijkdom van romige smakelijke Gouda, die jong en oud zal verleiden. De snack bevat uiteraard geen kunstmatige additieven of conserveringsmiddelen.
30g per dag
Met een portie van 30 gram 100% Goudse kaas is Vache Bleue Cheese Snack een perfect tussendoortje of aanvulling bij de lunch, in een ideaal formaat, want volgens de aanbevelingen van voedingsdeskundigen moeten we 30 gram kaas per dag consumeren. Pro memorie: het Franse Inpes (Institut national de prévention et d’éducation pour la santé) adviseert de consumptie van 3 tot 4 verschillende zuivelproducten (yoghurt, kaas, zuiveldesserts) per dag om alle calciumbehoeften (van 700 tot 1200g/dag) te dekken.
Bron van gezondheid
Zuivelproducten zijn vanaf jonge leeftijd nuttig voor de ontwikkeling van het skelet. Als bron van eiwitten, vitaminen en mineralen biedt kaas jong en oud niets dan voordeel. Calcium verbetert de mineralisatie van botten en tanden en draagt bij tot de spierfunctie. Een redelijke kaasconsumptie brengt het zenuwstelsel in evenwicht.
Nu met de Smurfen
De Smurfen bestaan nu 60 jaar. Die gelegenheid kon het Belgische Vache Bleue niet laten voorbijgaan en het associeerde zich dan ook met onze Belgische beroemdheden. Vandaar de presentatie in een verpakking van 150 g filet (5 porties van 30 g), waarop de bekende stripfiguren afgebeeld staan. Vandaag heeft Vache Bleue zijn plaats op de tafel van de Belgen verworven. Om aan de vraag van de consument te voldoen innoveert het bedrijf dan ook voortdurend.