BURGER KING® introduceert zijn eerste volledige rebranding in meer dan 20 jaar: kwaliteit staat voorop
Al sinds 1954 moedigt Burger King® zijn fans aan om helemaal zichzelf te zijn met de slogan Have it Your Way®. Vandaag zet het merk een gigantische stap vooruit met de introductie van een volledig nieuw visueel design dat in elk aspect van de klantenervaring aanwezig zal zijn. De modernere look is de eerste volledige rebranding in meer dan 20 jaar. Het doel: de waarden van Burger King® op een meer authentieke manier naar voor brengen.
Story image
Meer dan ooit streeft Burger King® ernaar om zijn gasten een goed gevoel te geven over het aanbod. Dit wordt weerspiegeld in de visuele identiteit, het ontwerp van de restaurants en de hele digitale ervaring. Naast een nieuw logo heeft het merk ook volledig nieuwe verpakkingen, merchandising, menukaarten, uniformen voor de medewerkers, inrichting van de restaurants en marketingtools bedacht. Het resultaat is een nieuwe look die vertrouwen in de toekomst uitstraalt en toch trouw blijft aan het authentieke karakter en alles waar de fans van BK® zo dol op zijn.
Natuurlijke ingrediënten staan centraal in de nieuwe visuele identiteit en dus maakt Burger King® ook werk van het vervangen van kunstmatige additieven in zijn producten, zonder evenwel in te boeten op de smaak!
Kevin Derycke, CEO bij Burger Brands Belgium, is alvast enthousiast: “De nieuwe visuele stijl reflecteert helemaal waar we voor staan: lekkere, authentieke gerechten in een gezellig en speels kader. Onze visuele identiteit is een van de belangrijkste instrumenten om te laten zien wie we zijn en wat we belangrijk vinden. Het is cruciaal om mensen zin te doen krijgen in onze producten en om onze gasten een totaalervaring te bieden. En onze fans mogen gerust zijn, Have it your way® staat meer dan ooit voor kwaliteit en duurzaamheid.” Hij voegt eraan toe: “Geleidelijk aan zullen onze gasten de nieuwe stijl zien verschijnen. Voor het eerste Belgische restaurant in de nieuwe kleuren kijken we naar de zomer van 2021 – we kunnen bijna niet wachten!
Smaak en kwaliteit staan centraal
Elk element van het design werd herdacht om de nieuwe eetervaring bij Burger King® beter weer te geven. De designprincipes weerspiegelen de unieke kenmerken van het merk Burger King®: “zo goed dat je begint te watertanden”, “groots en gedurfd”, “brutaal met een knipoog” en “trots authentiek”.
Logo. Het straalt vertrouwen uit en toont waar BK® om draait: puur, eenvoudig en heerlijk eten. Sinds de lancering van het huidige logo in 1999 is de sector geëvolueerd naar een meer moderne designtaal die ook digitaal tot zijn recht komt. Het nieuwe minimalistische logo sluit naadloos aan bij de evolutie van het merk doorheen de tijd en brengt hulde aan het BK®-erfgoed met een geraffineerd ontwerp dat vertrouwen, eenvoud en plezier uitstraalt.
Kleur. De geselecteerde kleuren zijn complexloos rijk en krachtig, geïnspireerd door het iconische proces van flame grilled burgers van Burger King® en de verse ingrediënten. De nieuwe foto’s zetten de textuur in het licht, waardoor je het eten als het ware kunt proeven en ruiken.
Lettertype. Het nieuwe lettertype van Burger King® heet (heel toepasselijk) ‘Flame’. Het is geïnspireerd op de vormen van de BK®-producten – rond, krachtig, overheerlijk – en op de uitbundige persoonlijkheid van het merk.
Uniformen. De nieuwe uniformen van de medewerkers verwijzen naar de ‘flame grill masters’ en combineren een hedendaagse en comfortabele stijl met opvallende kleuren en grafische elementen. In de nieuwe reclamespot van BK® zijn trouwens echte werknemers te zien.
Verpakking. Op de nieuwe verpakking zetten we het nieuwe logo in de kijker, met felle kleuren en speelse afbeeldingen van ingrediënten.
Gasten wereldwijd zullen vanaf begin 2021 kunnen kennismaken met de nieuwe visuele identiteit. De komende jaren zal Burger King® dit nieuwe design introduceren in restaurants overal ter wereld.